Avatar billede annacondaknud Nybegynder
25. februar 2007 - 16:51 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Flere cams til overvågning

Hej.

Jeg ved godt dette emne har været oppe nogen gange her på eksperten.dk men syntes det sidste jeg kan finde er snart ved at være gammel. det er jo et marked som går strygende stærkt.

Mit problem er at jeg har to telte som jeg ønsker overvåget. det drejer sig kun om en nat af gangen. cams skal sidden indenfor i teltene. de står placeret rundt om en stor sættevogn. ønsket var at der skulle være to cams i hvert telt og så en computer inde i sættevognen til at holdestyr på dem alle.
Jeg ved ik om det skal være tråløse cams over netværket, usb cams, eller webcams med netværkskabel. er der nogen der ved om de trødløse skal have ekstern strøm eller de kører på batteri??

Jeg ville gerne have at softwaren på computeren skulle kunne styrer alle 4 cams. evtuel senere flere. på samme tid.

Det skal ikke optage heletiden men være tændt og hvis der så er bevægelse i rummet vil de begynd og optage indtil der ik mere er bevægelse i rummet igen..

jeg vil kunne tænde hele systemet, kører min vej, og så komme tilbage igen næste dag, kigge på computeren, se hvis den ik har optaget noget i løbet af natten har der ik været nogen, hvis der har været nogen ville den have optaget det og jeg kan med det samme se det.

Er der nogen som kan hjælpe mig.
Avatar billede jacla Nybegynder
25. februar 2007 - 17:01 #1
Hvis du overholder gældende lov om overvågning, så ville jeg nok vælge et rigtigt overvågningssystem, eks. http://www.spyman.dk/shop/ Camerane skal være enten bevægelses følsomme, eller reagere på varme.

Tror ikke du får nogen god kvalitet med webcams.

vh jacla
Avatar billede annacondaknud Nybegynder
25. februar 2007 - 17:25 #2
okay. hvad er der af regeler jeg skal være opmærksomme på. vil da selvfølgelig ikke gøre noget som er ulovligt.

Teltene og sættevognen er mit ejet. Det er til motorstævner, hvor jeg sover på hotel om natten, og gerne vil komme tilbage og se om der har været nogen inde i teltene og pille ved bilerne.
Avatar billede jacla Nybegynder
25. februar 2007 - 17:44 #3
Her kan du læse om det, man kan hurtigt komme i fedtefadet ved at overvåge ulovligt :)

Så for din egen skyld hold ryggen fri, evt med at gøre opmærksom på at stedet er video overvåget, hvilket i sigselv, kan holde folk fra at unoder.

vh  Jan

http://download.tdc.dk/pub/tdc/erhverv/datakommunikation/videoovervaagning/faktablad_lovgivning.pdf
Avatar billede annacondaknud Nybegynder
25. februar 2007 - 17:54 #4
jeg siger mange tak for svaret.

tror jeg ringer til spyman i morgen og hører om de kan give et godt tilbud.
Avatar billede jacla Nybegynder
25. februar 2007 - 18:13 #5