Avatar billede j-jensen Nybegynder
25. februar 2007 - 01:08 Der er 8 kommentarer

Utrolig mange page faults

Jeg har et system som har mange page faults.

Min TDC sikkerhedspakke har op bygget 2.490.667
Explorer 685.326 og dette på under 2 timer.
Battlefield2 er også utrolig god til at opbygge.
Har lidt mistanke til at det kan have noget med netværk trafik at gøre, men ønsker nye input, før jeg skifter bundkort og processor. så er det snart en ny pc ;-)
Systemet er ikke overclocket.

Jeg har prøvet følgende:
Testet ram, med mem386
Mere ram, troede det var problemet, pga pagefiles.
2 nye hardiske, så swapfilen ligger på andet drev.
Lavet en helt ny installation af systemet.

Hvordan fejlfinder jeg på dette problem ?

System består af
Bundkort:
Asus P5ND2-SLI Deluxe Bios 1104 (nvidia chipset)

Processor
Intel Pentium 4 D 830

Ram
2* (2GB corsair PC 5400)

Harddisk
2*320GB Striping Windows, Spil, Programmer
2*250GB Striping Swapfil, Media, Datafiler.

Grafik kort
2* Asus 6800GT SLi kort

Vandkøling:
Zalman reserator 2, PCU,Chipset,GPU
Avatar billede jacla Nybegynder
25. februar 2007 - 12:14 #1
En page fault forekommer når der er en reference til en side, der ikke ligger i den primære hukommelse. Operativsystemet undersøger først referencen. Hvis den er ulovlig, afbrydes programmet. Er referencen lovlig, tildeles en side i hukommelsen, og en I/O operation bestilles til at læse siden fra den sekundære "hukommelse" ind i den ledige frame. Når I/O er afsluttet opdateres procestabellen og sidetabellen, og instruktionen påbegyndes påny.
Avatar billede j-jensen Nybegynder
25. februar 2007 - 12:54 #2
Jeps, det har jeg også læst på wiki mv.
Men hvad kan årsagen være til den store mængde ?
Har prøvet at sætte swap størrelsen til 0, for at finde problemet.
jeg ved godt windows stadig bruger noget lidt swapspace, men ingen løsning,
fik bare at vide at windows manglede ram og swapspace.
System bruger for mange kræfter på dette, som jeg håber at kunne bruge, samt få et mere stabilt system.
Avatar billede jacla Nybegynder
25. februar 2007 - 13:33 #4
Bruger du GoZilla ?
Avatar billede screem_brille Novice
25. februar 2007 - 13:40 #5
oplever du nogen problemer ? hvis nej, så glem alt om det (jeg har også en del pf men det har ingen betydning, og det har jeg på begge maskiner jeg lige har undersøgt)
Avatar billede j-jensen Nybegynder
02. maj 2007 - 14:19 #6
Beklager den store forsinkelse i mine svar.
Men jeg har haft en fejl i mailboks, så har ikke fået besked om de sidste svar.

Jeg opdagede de store PF da jeg har problemer med ram.
Selv ram modulerne fejler intet.

Men fra tid til anden bruger PC alle 3 GB Ram der er i maskinen.
Det er tit når jeg spiller BF2.

Hvis der er for lidt ram på grafik kort, kan de "overtage" så meget ram fra MB ?
Avatar billede j-jensen Nybegynder
02. maj 2007 - 14:20 #7
Ingen Gozilla.
Avatar billede j-jensen Nybegynder
09. oktober 2007 - 10:58 #8
Lukker, kunne ikke finde fejlen.
Nyt bundkort ændrede på det.