Avatar billede sunshine74 Nybegynder
24. februar 2007 - 22:41 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Windows XP installationsproblemer

Jeg har længe haft nogle problemer og har også på et tidspunkt diskuteret det herinde. Der blev jeg anbefalet at få skiftet RAM. De er lige blevet skiftet fra forhandleren ( stadig garanti) Nu vil jeg så starte forfra og geninstallere Windows, men når jeg starter fra windows cd for jeg efter lidt tid den besked at installation ikke kan starte da : I386/halaacpi.dll kunne ikke indlæses Fejlkoden er 7  ...Hvad sker der her??? Det er en original XPcd, jeg har installeret fra den 2 gange før og kun på denne pc. Er der nogen der kan hjælpe??
Avatar billede kalp Novice
24. februar 2007 - 22:43 #1
enten dit cddrom drev som ikke har en så god læse linse eller også er den cd lidt beskidt eller ridset.
Du kan jo prøve at pudse den lidt.
Avatar billede jacla Nybegynder
24. februar 2007 - 22:49 #2
Avatar billede sunshine74 Nybegynder
24. februar 2007 - 22:57 #3
Ups, har desværre bemærket en ridse i min xp-cd...kan det være det der gør det og  kan den reddes? ( noget trick) jeg har én mere til voes anden pc, men den kan vel ikke valideres på 2 pc'er vel...
Avatar billede screem_brille Novice
24. februar 2007 - 22:58 #4
prøv med lidt tandpasta (og fra midten og ud på skiven)
Avatar billede kalp Novice
24. februar 2007 - 23:01 #5
Din CD er bare en CD:)
Du kan godt prøve på en anden PC.
Avatar billede abh Nybegynder
24. februar 2007 - 23:10 #6
Så længe du bruger den activeringskode der kom med CD'en er der ikke noget galt i at bruge en anden CD(samme version af windows selvfølgelig) til at installere!
Avatar billede sunshine74 Nybegynder
24. februar 2007 - 23:10 #7
Det jeg mente var jeg har 2 XP cd med hver sit serial nr. Og jeg kan vel ikke installere den samme version/CD på 2 forskellige computere...( så kan den ene vel ikke aktiveres)
Avatar billede kalp Novice
24. februar 2007 - 23:12 #8
hvis begge cd'ere er Home, eller pro.. så kan du.
Avatar billede sunshine74 Nybegynder
24. februar 2007 - 23:14 #9
Det er begge xp home. Så der skulle ikke være noget problem i at installere fra den anden cd og så indtaste den prod key der "plejer" at være på denne pc.... Forstået rigtigt?
Avatar billede abh Nybegynder
24. februar 2007 - 23:15 #10
Jo det er netop det jeg mener du kan bruge den CD der er i orden men så bare indsætte aktiveringskoden som kom med den der er i stykker det er fuldstændig lovligt og nok den enkleste måde.. men så længe som det er samm version altså Home eller professional.
Hvis ikke så prøv at ringe til Microsoft danmark og se om du kan få en ny CD, skulle ikke være et problem hvis du sender dem den gamle
Avatar billede sunshine74 Nybegynder
24. februar 2007 - 23:20 #11
Kanon. Jeg havde ikke tænkt på at selvfølgelig er de CD'er ens... og det er jo kun prod key der er forskellige... Mht til at få en ny CD, det vidste jeg ikke man kunne, men det ville jeg prøve eller sørge for at have en kopi af den der virker. Tak for hjælpen til jer alle men 'abh' og 'gawi' I fik vist ( har jo ikke prøvet endnu) løst mit problem håber jeg... eller må jeg vende tilbage
Avatar billede abh Nybegynder
24. februar 2007 - 23:21 #12
velkommen til at vende tilbage...
Avatar billede sunshine74 Nybegynder
24. februar 2007 - 23:22 #13
P.S. i har kun skrevet kommentarer så jeg kan jo ikke 'acceptere' Jeres svar... Men så må jeg nøjes med at sige tak for hjælpen....
Avatar billede kalp Novice
24. februar 2007 - 23:23 #14
sunshine74 >> Det må vi håbe at vi gjorde..

ps. til en anden gang.. så skal du selv bede den/de personer der skal have point lægge et svar.

Vi lægger ikke et svar før vi har løst et problem og det er kun dig der kan fortælle hvem der har løst dit problem.. og så kan vedkommende lægge et svar.

meget logisk:)
Avatar billede sunshine74 Nybegynder
24. februar 2007 - 23:28 #15
Sådan er i så forskellige...sidst jeg var herinde ( da havde jeg ikke 'lært' det med point osv, betragtede Eksperten som et almindeligt forum) da bad jeg ikke om at folk skrev svar, det skrev de automatisk svar og brokkede sig over jeg ikke accepterede deres svar ( der vidste jeg ikke at man skulle ) og gik meget op i det... I ( GAWI og ABH) må da gerne skrive et eller andet svar, så skal jeg gerne acceptere det, så i får point...
Avatar billede kalp Novice
24. februar 2007 - 23:41 #16
sunshine74 >> Det kan vi ikke mere:) og det er også ligegyldigt:) Det er slet ikke vigtigt:)

men du kan aldrig komme galt afsted ved at bede en person lægge et svar..
for så ved du at den person (eller de) som skal have point får det og så slipper du også for den situation du selv har nævnt da du startede:)

men som jeg siger.. så er det ikke vigtigt;)