Avatar billede eliot Juniormester
24. februar 2007 - 21:30 Der er 26 kommentarer og
2 løsninger

Geninstallering af XP uden at have recover CD'en

Hej, Jeg har købt en brugt bærbar PC af typen Compaq Presarion 2100, Intel Celereon 2,2 GHz. Den er preinstalleret med XP Home Edition og der sidder en label med "Windows Certificate" på den.

Desværre var der ingen Recover CD med til den og nu er mit spørgsmål hvordan jeg får den reinstalleret, så jeg kan få fjernet den tidligere ejers navn? XP er jo købt og betalt sammen med PC'en.
Avatar billede kalp Novice
24. februar 2007 - 21:51 #1
Reinstalleret får du den jo ikke uden en CD:)

behøver ikke være den recoverycd der fulgte med.. men du har brug for styresystemet et eller andet sted fra;)
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2007 - 22:00 #2
Ligger der ikke noget recovery på en skjult partition??
Avatar billede eliot Juniormester
24. februar 2007 - 23:18 #3
Kan jeg bare tage en vilkårlig Windows XP og installere den og blot indtaste licensnøglen fra lablen? Er CD og licenskode ikke forbundet? Jeg har flere XP licenser.
Avatar billede abh Nybegynder
24. februar 2007 - 23:19 #4
skulle være i orden så længe det er en XP Home Edition CD!
Avatar billede kalp Novice
24. februar 2007 - 23:20 #5
yep kan du godt;)
Avatar billede eliot Juniormester
24. februar 2007 - 23:23 #6
Jeg røver at installere en XP Home også blot bruge licenskoden fra lablen. Spændende ;-) Jeg troede helt ærligt at CD'en hang sammen med licenskoden.. Hvor er jeg dum, thi hi.
Avatar billede hcma Novice
24. februar 2007 - 23:23 #7
du skal have fat på en "Compaq-XP-CD" af nøjagtig samme version, hvis der ikke ligger noget på en skjult partition (som helgec også skriver), for at kunne benytte den kode/nøgle som står på certifikatet.
Avatar billede kalp Novice
24. februar 2007 - 23:25 #8
Hvis du har home og din licens er home så virker det:)
Avatar billede eliot Juniormester
24. februar 2007 - 23:28 #9
Ok nu forstår jeg (så var jeg ikke så dum alligevel), så har jeg et reelt problem, fordi sådan en CD har jeg ikke. Hvordan finder jeg ud af om der er en skjult partition? Jeg kan ikke finde noget på C:\
Avatar billede eliot Juniormester
24. februar 2007 - 23:37 #10
Hvad er rigtigt ? Skal det være eksakt den samme CD som er leveret med PC'en eller kan jeg tage en vilkårlig XP Home CD og bruge den?
Avatar billede hcma Novice
24. februar 2007 - 23:38 #11
du skal bnbytte en med samme version:
homo til home, sp2 til sp2, pro til pro, dansk til dansk, oem til oem  o.s.v....
Avatar billede kalp Novice
24. februar 2007 - 23:39 #12
eliot >> Du kan som sagt godt bruge en anden CD... men hvis din licens er til XP Pro skal cd'en også være det.. og hvis det er Home ja så skal din CD være det.

ellers virker din Licens ikke...
Avatar billede eliot Juniormester
25. februar 2007 - 00:33 #13
Ok, klart. Er der en anden vej til at ændre brugernavnet, eller er den eneste måde atreinstallere?
Avatar billede kalp Novice
25. februar 2007 - 00:39 #14
altså bare login brugernavnet?

kan du da ændre ved at gå i kontrolpanelet.. vælge bruger konti og pille ved det der.
Avatar billede daki Juniormester
25. februar 2007 - 08:58 #15
Hvis det er brugernavnet:
Gå i kontrolpanel, kontrolpanel og opret en ny bruger (med admim rettigheder).
Log på med det nye brugernavn (der oprettes en ny profil).
Log på med administrator.
Højreklik på "Denne Computer", vælg egenskaber/avanceret.
Klik på indstillinger for brugerprofiler.
Nu kopier du profilen fra det gamle brugernavn til den nye brugernavn (profilerne findes under documents and settings på c-drevet).
Log på med det nye brugernavn igen, og alt skulle være som før.

Navnet under "Denne Computer"/egenskaber (Givet i licens til)
Start -> kør -> regedit.
Søg efter navnet på den forrige bruger og ret navnet alle de steder det forkommer, skulle der stå et firmanavn nogle steder kan du også rette det her.

/dan
Avatar billede eliot Juniormester
25. februar 2007 - 14:13 #16
Dan/ Det er præcis det som jeg er ude efter. Jeg kan bare ikke finde ud af at rette i regedit. Kan du ikke hjælpe mig med at finde ud hvordan jeg finder navnet og erstatter det med et nyt? På forhånd tak. P.s. Jeg har søgt på navnet med "søg" funktionen med den finder ikke noget.
Avatar billede hcma Novice
25. februar 2007 - 14:19 #17
Hvis man er utilfreds med det navn, licensen er oprettet med kan det skiftes således:
Start-kør-skriv regedit-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion
Dobbeltklik på: RegisteredOwner

og her ændrer man navnet
Avatar billede hcma Novice
25. februar 2007 - 14:20 #18
Avatar billede daki Juniormester
25. februar 2007 - 14:35 #19
hcma -> jeg kunne ikke have sagt det bedre selv :-)
Avatar billede hcma Novice
25. februar 2007 - 14:43 #20
;o)
Avatar billede eliot Juniormester
25. februar 2007 - 15:29 #21
I er nogle skrappe fyre ;-) Tak for hjælpen. Giv mig nogle svar så skal jeg give jer jeres points
Avatar billede hcma Novice
25. februar 2007 - 15:33 #22
svar  :o)
Avatar billede daki Juniormester
25. februar 2007 - 17:27 #23
svar :o)
Avatar billede hcma Novice
27. februar 2007 - 19:11 #24
takker for point  :o)
Avatar billede eliot Juniormester
27. februar 2007 - 19:20 #25
Jeg er imponeret over hvor meget I kan. Jeg har stor glæde af at kunne spørge jer til råds om de ting hvor min egen viden ikke rækker :-)
Avatar billede daki Juniormester
27. februar 2007 - 19:21 #26
takker :-)
Avatar billede eliot Juniormester
27. februar 2007 - 19:52 #27
By the way, hvad hedder den korte ram klods man typisk bruger i bærbare PC'er. Eksempelvis min Compaq presario 2100
Avatar billede hcma Novice
27. februar 2007 - 20:18 #28
aner det ikke, men det er nok en der lavet specielt til din bærbare