Avatar billede ronni112 Nybegynder
24. februar 2007 - 19:14 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Køb af ny PC

Jeg har klippet og klistret og fået "samlet" en computer, som jeg overvejer at købe...
Men da jeg er ringe til hardware, ønsker jeg hjælp med på vejen!
Er der ting jeg bør ændre i valget af de forskellige dele? Hvad er godt, hvad er skidt...

Specs er som følger

Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz 4MB S-775
  ASUS P5LD2/SE Intel 945P S-775
  2GB DDR2 PC4200 533MHz Kingston (2x1GB)
  512MB ASUS GeF 7950GT DDR3 PCI-E
  400GB Western Digital 7200rpm 16MB SATA2
  Codegen M401 CA 400W Sort/Sølv
  Kabinet Køler 19dB 80mm Arctic Cooling
  Arctic Cooling Alpine 7 S-775
  NQ 3850A 60mm VGA Cooler Copper
  Silent kit (25db)
  19 LG 1900J-BF 2000:1 TFT (4ms)
  16x Pioneer DVD/RW Dual Layer Sort
  Windows Vista Ultimate 32bit (DK) Instal
  Logitech Cordless Desktop MX5000 Laser
  USB 2.0 PCI kort med 3 porte
  Creative SB X-FI Xtreme Audio
  Wireless Lan PCI 54Mbit Level One
Avatar billede ronni112 Nybegynder
24. februar 2007 - 19:15 #1
Er der noget der kan forbedres? Nogle ting der ikke spiller skide godt sammen?
Kom gerne med forslag, meninger og andet :)
Avatar billede ronni112 Nybegynder
24. februar 2007 - 19:16 #2
Alle der kommentere, smid lige et svar!
Point fordeles ligeligt
Avatar billede jaydk Nybegynder
24. februar 2007 - 19:25 #3
altsår det ser jo fint ud, spørsmålet er bare om du kan få mere for pengene, så tilføj priser eller noget.

plus det mest vigtige!

sørg for at købe det hele det samme sted, og det sted som du kender og har en god RMA.

Vil sige at når det går i stykker... som det kommer til.. så ved du at de kan håntere det forholdsvist hurtigt.

Kan anbefale Shg.dk
Avatar billede jaydk Nybegynder
24. februar 2007 - 19:27 #4
og ta da lige og køb en samsung skærm istedet ;)

kan anbefale  http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2076491
Avatar billede egr_sli Nybegynder
24. februar 2007 - 19:29 #5
Jeg ville nok vælge et bundkort med intels mega populære p965 chipset i stedet for 945P.

Hvis det skal være i samme prisklasse som det nuværrende, bliver det nok dette:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=308713

Ellers et lidt bedre et til et par hundrede mere:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=238206

Du kunne måske også bare købe en såkaldt USB hub i stedet for et PCI-E kort til det der fylder inde i kabinettet.
fx: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=149925

DVD brænder:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=246978
Rigtig god, og med SATA forbindels, IKKE de store gamle IDE kabler.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
24. februar 2007 - 19:31 #6
rammene er også lige i underkanten langsomme i forhold til resten af PC'en!
Avatar billede ronni112 Nybegynder
24. februar 2007 - 19:31 #7
jaydk >

Vil også helst købe samme sted - og helst også et sted de samler det for en...
Tager lige et kig på shg.dk

De specs der er i spørgsmålet, har jeg fået fra Fcomputer.dk - der bliver prisen lige knap 17.000, ex levering...
Hvis nogen kender et billigere sted, er de mere end velkomne til at foreslå...
Avatar billede egr_sli Nybegynder
24. februar 2007 - 19:33 #8
Avatar billede ronni112 Nybegynder
24. februar 2007 - 19:33 #9
egr_sli > Tænker du på antal GB? Altså hvad angår at rammene er langsomme i forhold til resten?
Avatar billede huset Praktikant
24. februar 2007 - 19:35 #10
Han mener nok frekvensen på dem :D
Avatar billede egr_sli Nybegynder
24. februar 2007 - 19:37 #11
Avatar billede egr_sli Nybegynder
24. februar 2007 - 19:38 #12
tænker på at de er PC4200 med 533Mhz som huset skriver :P

I den prisklasse ville jeg nok tage mindst 2gb pc6400 800Mhz!
Avatar billede ronni112 Nybegynder
24. februar 2007 - 19:40 #13
Ville det være godt givet ud at give 300 mere og så få 2GB DDR2 PC6400 800mhz 1. Parts (2x1GB), istedet for de RAM jeg valgte oprindligt?

Valgte Kingston da jeg har hørt at det er det bedste at vælge... Noget med at det er mest stabilt, hvis man en dag sætter RAM fra en anden producent i...
Avatar billede huset Praktikant
24. februar 2007 - 19:41 #14
Det ville jeg tage ja.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
24. februar 2007 - 19:44 #15
"Noget med at det er mest stabilt, hvis man en dag sætter RAM fra en anden producent i"

hvem har dog fortalt dig det ?!?!
Det har da absolut intet at gøre med producenterne, hvis du en dag skal sætte en anden ram-klods i pc'en!

men jo, pengene ville være givet godt ud, med den opgradering!
Avatar billede jaydk Nybegynder
24. februar 2007 - 19:48 #16
Ronni112.

Har selv arbejdet ved butikker som Shg osv.. Arbejdet f.eks i teknik afdeleing ved Compumail (det samme some DCS og Århus PC Lager) og det er ikke noget godt sted, du kan stagtens komme til at vente 3-4 uger på at få dit grafikkort igen eller noget.

Ved shg, som jeg har købt 90% af mine egene ting fra, siden de åbnet tilbage i 2000 eller ca. har de altid behanldet mig super, og det skan godt være du kan finde et bundkort 50kr billgere et andet sted på nettet via edbpriser... men vis du laver din pc via edbpriser, og når noget går i stykker, og du ikke ved om det er cpuen/ram/psu/bundkort eller hvad end det kan være der kan være i stykker, skal du til at sende det ud alle forskilge steder, vis ellers du kan huske hvor du har købt hverdel, plus at du har styr på kviteringerne, plus at de steder hvor du har sendt hardware ud som ikke er defekt, tager de minimum 250 kr i gebyr for at have tetstet noget ikke defeakt hardware.

så mit råd..

ind på shg.dk lav din maskine, og ring måske vis du er i tivl til dem, og hør om det du har fundet er kompatibelt, og om de kan måske anbefale noget i samme pris klasse. og så bestil det der.
Avatar billede ronni112 Nybegynder
24. februar 2007 - 19:49 #17
Da jeg ville købe ekstra ram til min laptop, var jeg overrasket over prisen på rammene de solgte mig...
Da jeg spurgte om de havde andre end Kingston, fik jeg at vide at de kun solgte Kingson, fordi de havde fået så mange klager over andre mærker...
Og at hvis man satte et billigt mærke, sammen med et andet billigt mærke... Ja så kunne der altså opstå problemer! Det problem ville man ikke få med Kingston...
Det var hvad han sagde :) Måske bare en salgstale?
Avatar billede jaydk Nybegynder
24. februar 2007 - 19:50 #18
btw, ta og få en 10k rpm raptor disk fra WD til dit windows.. meget gerne den 150 gamer edittion.. den har lækkere respons tider.
Avatar billede ronni112 Nybegynder
24. februar 2007 - 19:53 #19
MM-Vision har faktisk nogle rigtig gode priser...
Forstår bare ikke helt hvad det er jeg får, når de skriver "6 kanals audio codec RealTek (SoundBlaster komp.)"

Selv er jeg total skudt i Creatives lydkort... Vil virkelig ikke nøjes, når det gælder lydkortet...
Avatar billede ronni112 Nybegynder
24. februar 2007 - 19:58 #20
Jaydk > Mener du denne? 150GB Western Digital Raptor-SATA 10000rp?

Den vil koste mig 1.000 kroner ekstra... Er det det værd?
Avatar billede ronni112 Nybegynder
24. februar 2007 - 20:00 #21
Angående MM-Vision... Jeg kan spare over 1.000 kroner, hvis jeg "nedgradere" fra FX7950GT 512MB til FX7600GS 512MB... Kan jeg gøre dette med god samvittighed?
Eller er pengene godt givet ud?
Avatar billede jaydk Nybegynder
24. februar 2007 - 20:14 #22
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=420504

er det værd.

hmm.. og ang grafikkort.. kommer an på hvormange penge du har tænkt dig at bruge, og hvor meget du engligt skal bruge din maskine, og til hvad..

personligt. går jeg ikke på kompromi. :P
Avatar billede ronni112 Nybegynder
26. februar 2007 - 18:14 #23
Har fået input nok til at foretage mine køb...
Køber det hele på Fcomputer.dk... Synes de har nogle fair priser - især taget i betragtning af at man får det hele samlet!

Køber de lidt bedre RAM, fremfor Kingstons... Og vælger den lidt bedre harddisk...

Venter med at købe skærmen! Vil se om der ikke snart kommer et godt tilbud...

Jeg takker for jeres svar...