Avatar billede dk-iceman Nybegynder
23. februar 2007 - 20:48 Der er 16 kommentarer

PC gået i sort

hej
Jeg har fået en arbejdskolegas pc til rep og den er vist helt gal ! Der kommer intet frem på skærmen (total sort skærm) ingen post men harddisk og cd starter op (som normalt under post)
Det skete da han satte 1GB ddr ram i motherboardet Intel d845pesv.
Hvordan får jeg liv i den pc igen ?
Avatar billede jacla Nybegynder
23. februar 2007 - 20:58 #1
Prøv at tage RAM-blokken ud, sæt en anden i, hvi der ikke er 2 i PC,en.

Er det en bærbar eller stationær ?
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2007 - 20:59 #2
Se efter i manualen om bundkortet understøtter den type ram, og eventuelt om der er nogle jumpere der skal flyttes rundt.
Skift eventuelt rammene ud med nogle andre for at se om det er dem der forsager problemet.
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2007 - 21:02 #3
Problemet er vel ikke større end at du sætter de gamle ram tilbage i bundkortet
Avatar billede dk-iceman Nybegynder
23. februar 2007 - 21:04 #4
Det er en stationær og den store 1gb ram er selvfølgelig taget ud og den gamle sat i ( som pc virkede med )
Avatar billede jacla Nybegynder
23. februar 2007 - 21:09 #5
Så er det en fejl på Ram blokken eller en der ikke er kopetibel med motherboardet.

Kan du taste F8 under opstarten og vælge "sidst kendt virkende konfiguration"
Avatar billede dk-iceman Nybegynder
23. februar 2007 - 21:13 #6
hvordan havde man tænkt sig at jeg skulle kunne vælge noget fra bios når skærmen er sort ?????
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2007 - 21:15 #7
kontroller lige at skærmkortet ikke er "Rykket skævt" i slottet !
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
23. februar 2007 - 21:16 #8
er der onboard grafik.?
hvis, så tag graikkortet ud, og check bios .. enable onboard bios, og prøv igen.?
ellers prøv andet grafikkort.O)
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2007 - 21:18 #9
Du bør også lige "clear coms" da bios sommetider "låser" ok ikke altid opdager at man har korrigeret fejlen .
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2007 - 21:19 #10
Sikker på at du har trykket ramblokken ordentlig på plads?
Avatar billede jacla Nybegynder
23. februar 2007 - 21:21 #11
Og skærmstikket er ok, har du prøvet en anden skærm???
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
23. februar 2007 - 22:16 #12
måske du kan finde svaret her.-> http://developer.intel.com/design/motherbd/sv/sv_mem.htm

.. at den ramblok, måske ikke er kompatible.?

ellers check bios update´s, da der er flere issue´s, omkring ram.

ar du prøvet at - clear com..?
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2007 - 22:33 #13
as i wrote !  (læser i andre ikke hvad andre end en selv poster ? )
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
23. februar 2007 - 22:49 #14
tænker tit det samme.!!

jeg spørg bruger om han har fået resset sin bios.?!?

sorry, men jeg synes tit det er spørger(og det er generelt, og ikke møntet på dk-iceman overhovedet), som ikke læser, og gør de ting hjælperne foreslog.endnu engang sorry..O)
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2007 - 23:01 #15
Det gør ikke noget, jeg undrede mig bare  lol
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
02. marts 2007 - 14:17 #16
skal vi ikke bare smide et svar..?