Avatar billede rylle69 Nybegynder
23. februar 2007 - 17:51 Der er 4 kommentarer

Valg af program til opstart?

Hej.

Jeg kunne godt mig komme i gang med at lege det grafisk design, men er lidt på bar bund mht. bruger-program. Er der eventuelt én der kan guide mig i retningen af et free-ware program eller anbefale et program der er værd at investerer i???

Takker... Morten
Avatar billede groop Nybegynder
23. februar 2007 - 18:39 #1
Grafisk design er vidt begreb. Hvis det er noget ala webdesign, flyerdesign ect. kan du kigge nærmere på adobe photoshop og adobe illustrator.
http://www.adobe.com/products/

Dreamweaver er ganske godt til webdesign.

Derudover er der corel produkter:
http://www.corel.com/

Hvis du også leder efter 3D programmer så kan 3D Studio Max, Maya og Cinema 4D anbefales.
Avatar billede zandjil Nybegynder
26. februar 2007 - 17:28 #2
Hvis du søger et program til at lave og/eller redigere grafik i, og gerne vil have et let tilgængeligt, rimelig professionelt dog udena t betale en formue, vil jeg helt sikkert foreslå du får fat i Paint Shop Pro. Det kan næsten det sammen som Photoshop, men er langt billigere og dermed en fordel når man først skal til at lære det, der er også en del sider og bøger om programmet.
Avatar billede mobius6 Juniormester
01. marts 2007 - 05:27 #3
ja "Paint Shop Pro" er et udemærket sted at starte, så kan du opgradere til "Photoshop" hvis det viser sig at fange interessen.

Hvis du skal igang med "rigtig" grafik (altså ikke photo/bitmap manipulation på pixel niveau) så er det "Illustrator", det billigere alternativ kunne være "Xara X"

men først skal du nok igrunden sætte dig ned og finde ud af hvad det er du vil (først)
"grafik" er  m e g et bredt og du skal jo starte 'et sted :-)

de fleste programmer kan hentes gratis som 30 dages evalueringer, så det er ikke noget problem at få prøvet tingene af før du skal op med pengepungen.
Avatar billede gnuhest Nybegynder
24. maj 2007 - 10:57 #4
Adobe PhotoShop CS2 er "gratis" hvis du VIL have det.. ellers koster det penge ja. ;) take it! du får ikke noget der er bedre.. corel er til at tørre numse i.. gimp lugter.. og de andre også.. ;)