Avatar billede trim Praktikant
23. februar 2007 - 15:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dårligt kobber i jorden

Kobberet i jorden ved min ejendom gør at jeg kun kan have en 5 m/bit forbindelse, selvom jeg kun bor 800 m fra centralen.

Er der nogen der ved hvordan det kan ændres så jeg i det mindste kan få noget 20 m/bit som burde være allemandseje?

TDC kommer jo ikke ud og lægger nyt kobber, når de hellere vil se at de kan have et overskud på 45 milliarder om året
(Kender ikke deres overskud, ved blot at det er for stort)
Avatar billede screem_brille Novice
23. februar 2007 - 16:00 #1
du kan ikke ændre det, det kræver nye kabler, og som du ved graver TDC ikke bare kabler ned for sjov.
Avatar billede trim Praktikant
23. februar 2007 - 16:12 #2
Har lige snakket med TDC og så fortæller de mig at der er tre typer forbindelser i jorden, den dårlige som alle udbydere af internet har til rådighed, den mellemgode, og den hurtige som faktisk her på adressen ville kunne levere mig 20 m/bit men som ikke er aktiveret fra centralen. Så TDC finder det ikke utænkeligt at jeg kan få 20 m/bit, men de andre udbydere som benytter samme central kan kun levere mig 5 m/bit
Hvem sagde monopol???????
Avatar billede shotput Nybegynder
17. marts 2007 - 23:01 #3
haha sikke et funny svar...
det har ikke noget med monopol at gøre.. der er kun et type kabel ud til dit hus.. og det er det samme som alle udbydere bruger ;)

så det vil heller ikke hjælpe at skifte til nogle andre... evt fejl meld din linie og sig du har for lav/dårlif forbindelse.
Avatar billede hojben Novice
02. januar 2008 - 12:40 #4
lukketid???
Avatar billede trim Praktikant
02. januar 2008 - 14:49 #5
Jeg tillod mig selv at skifte ledningen fra den udendørs runde dåse som "kun" tdc må gå i, og indtil det første telefonstik. Det bevirkede så at jeg kunne opnå 15 mbit istedet for 5 med nød og næppe. Der skulle ikke engang graves eller noget, blot trækkkes ny ledning ind. Dvs 10 m. Så det kan måske hjælpe andre med lignende problemstilling. Det var selvfølgelig en gammel sur stofledning der før var trukket udefra og ind.