Avatar billede chanellab Nybegynder
23. februar 2007 - 13:01 Der er 2 kommentarer

Kommunikation med primær dns server

Jeg har lige købt en Acer Aspire 9302 med Windows Vista på, jeg har ikke haft andet end problemer med den, men har dog kunne nulstille tingene ved at køre en redningscd fra fabrikken. Vista deaktivere og får alle mine programmer til at stoppe, og derfor må jeg nulstille computeren gang på gang. Jeg har i den tid jeg har købt den bærbar kun brugt den 20 min til fornøjelser, resten har været at nulstille og prøve at ordne pc´en. Nu er jeg desværre bare løbet ind i et problem jeg ikke selv kan løse, efter ikke at have brugt pc i 2 dage tænder jeg den og jeg får giga problemer med at logge på net, både med trådløst og alm kabel, den bliver ved med at skrive at det ikke er muligt at kommunikere med primær dns server. Jeg har ikke problemer med mine andre maskiner heller ikke når jeg flytter ledningen fra den bærbare til de andre, så går de fint på net, men den nye bærbar vil simpelthen ikke. Jeg har endda nulstillet pc´en 7 gange nu men der er stadig det problem at jeg ikke kan komme på nettet og at den skriver der er problemer med den primær dns server, jeg har også prøvet at nulstille netkortene men intet virker, nogle der ved hvad katten jeg kan gøre her? det hjælper vel ikke engang at formatere og installere XP for der vil vel stadig være problemer med netkortet eller primær dns serveren. Jeg har prøvet at ringe til Acer med komplet umuligt at komme igennem, har godt nok ikke gode erfaringer med den vista, håber I herinde ved hvad jeg kan gøre, da jeg er tæt på at opgive :-(
Avatar billede chanellab Nybegynder
24. februar 2007 - 19:26 #1
Jeg har siddet og rodet med tingene og nået så vidt, at jeg godt kan logge på internettet, men kan bare ikke komme på nogle sider, da browseren skriver, dns værten er online, men svarer ikke eller windows kan ikke finde værtsnavnet ved hjælp af dns, dns serveren er muligvis nede, men det kan jeg ikke forestille mig den er, fordi når jeg skifter stikket til min stationære pc, er der ingen problemer og nettet kommer med det samme, nogle som måske ved nu hvad der kan være galt???
Avatar billede chanellab Nybegynder
24. februar 2007 - 19:47 #2
Nu har jeg prøvet lidt af hvert..og læst en masse andres spørgsmål og har prøvet at køre en cmd og en ipconfig /all og her er hvad der står

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse

Medietilstand.................: Mediet afbrudt
Forbindelsesspecifiks DNS-suffiks
beskrivelse....................: isa./{ED557AF-F337-492D-9BD
D-9273F4F194FE
Fysisk adresse...................:00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP aktiveret...................: Nej
Automatisk konfiguration aktiveret.......:Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse*2

Forbindelsesspecifiks DNS-suffiks......:
Beskrivelse............................: isatap.{7E27D7DC-6D5C-43A7-A65
E-4A368AA2CEC3
Fysisk Adresse.........................: 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP aktiveret.........................: Nej
Automatisk konfiguration aktiveret:....: Ja
Link-local.IPv6-adresse................: fe80::5efe:10.01.12%11(foretrukken)
Standardgateway........................:
DNS-servere............................: 10.0.1.1
Netbios via TCP/IP.....................:Deaktiveret