Avatar billede bamike Nybegynder
23. februar 2007 - 10:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

autostart .sh fil

hejsa..
er ny begynder i linux og er nået så langt så min server næsten er færdig.. men mangler at få en sh fil jeg har lavet til at starte min cs server op med auto når jeg genstarter min maskine som fx. apache gør.. det virker jo bare når den har startet op..

Tak på forhånd..

Mike.
Avatar billede lap Nybegynder
23. februar 2007 - 13:13 #1
Hvis filen er lavet korrekt (alle path er komplette), så lav et kald af din .sh fil fra /etc/rc.local - så starter den automatisk ved start af maskine
Avatar billede zypher212 Nybegynder
24. februar 2007 - 04:07 #2
Jeg oversætter "lap"'s råd: "rc.local" er din mulighed for at styre programmer der skal starte for alle brugere hver gang computeren booter. Syntaksen for filen er meget nem, bare skriv navnet på det program du ønsker at starte.

rc.local er desværre distributionsspecifik, og du skriver ikke hvilken du bruger (hvorfor det er svært at hjælpe). Eks. bruger Gentoo /etc/conf.d/local.start i stedet, det er dog nemt at google sig frem til ;)

En anden gang: Beskriv dit system med basisdetaljerne før du poster. Det hjælper os med at hjælpe dig :)
Avatar billede lassebm Nybegynder
24. februar 2007 - 13:25 #3
zypher212 >>>
Den er oprettet i kategorien Redhat. Så mon ikke der bruges Redhat eller Fedora ??
Avatar billede zypher212 Nybegynder
24. februar 2007 - 14:27 #4
Oh didn't see that. Fandt tråden under Linux så så ikke den var havde en underkategori.

Den bedste måde du kan gøre det på, er nok ved at lave dit eget init script. Så serveren automatisk starter med computeren, og automatisk lukker når computeren slukker. Så du undgår at den bare bliver killed.
Avatar billede bamike Nybegynder
26. februar 2007 - 15:01 #5
det er en Fedora 5
Avatar billede bamike Nybegynder
26. februar 2007 - 15:24 #6
har selv fundet ud af det lukker igen
Avatar billede lassebm Nybegynder
26. februar 2007 - 15:32 #7
Ikke noget med at give svaret til andre ?? :)