Avatar billede mizu Nybegynder
22. februar 2007 - 22:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvorfor virker min counter ikke.

Jeg forsøger at få en counter til at virke men det vil den ikke --- hvad gør jeg galt

loadMovie(eval(counter.jpg), "n2");

dette foregår tre neavoer nede i et movieclip på tidslinien i første frame.

Min counter er defineret på senen i første frame

og hvad skel jeg gøre for at få den til at virke.

vh Mizu
Avatar billede mat Nybegynder
22. februar 2007 - 23:03 #1
Er det en variabel ved navn "counter" du vil referere til, og så "klistre" jpg på?

Hvis ja, så prøv med;

loadMovie(_root.counter + ".jpg", "n2");

mvh mat
Avatar billede mizu Nybegynder
22. februar 2007 - 23:25 #2
Hej mat

tak det virkede - men nu kan jeg ikke få min counter til at tælle er det ikke bare counter++; der skulle fungerer ? og vil du ikke have pointsne ?

(-:  Mizu
Avatar billede mat Nybegynder
22. februar 2007 - 23:38 #3
Hvis det er fra den loadede fil, så er det vel _root.counter++ (såfremt det er i _root den er defineret)?

mvh mat
Avatar billede mat Nybegynder
22. februar 2007 - 23:40 #4
Men jeg må indrømme at jeg ikke helt kan se sammenhængen mellem "counter" som en variabel der definerer en fil du gerne vil loade og så som en tæller?
Avatar billede mizu Nybegynder
23. februar 2007 - 08:44 #5
Det er fordi at filen hedder 1.jpg - og jeg har en række jpgèr som jeg gerne vil have loadet ind i det samme movieclip efter at de har været igennem en animation en for en. har prøvet din counter - virker ikke men movieclip - jpg - beholderen hvis man kan kalde den det ligger 3 neavoer nede  det er måske derfor det er svært at få det til at virke.

Jeg opretter dette spørgsmål som et nyt og giver dig points for dit svar venligst Mizu