Avatar billede h_s Forsker
22. februar 2007 - 21:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Oplistning af af hyppist forekomster

Jeg har en kolonne B, hvor selskaber står. Samme selskab kan stå mange gange!
I kolonne C, står deres adresser. Samme adresse kan stå flere gange, ud for selskabet.

Lige nu er står selskaber og adresser i B5:C11, men den bliver længere som tiden går.

Der er 6 selskaber:
A
B
C
D
E
F

Jeg vil gerne have listet de hyppigst 5 forekomster for hvert selskab i kolonne A, B, C, D, E, F

Vær opmærksom på at det kan ske at antallet af forekomster kan være de samme fore flere adresser.

Jeg har prøvet Pivottabeller og Avanceret filter uden held.

Er der nogen der har et forslag?
Avatar billede jba1548 Nybegynder
23. februar 2007 - 08:32 #1
Måske det var en ide at gå over til Access database, så undgår du disse ting, men det er selvfølgelig lidt mere langhåret :-).
Avatar billede h_s Forsker
24. februar 2007 - 13:05 #2
Det kan du måske have ret i, men jeg er ikke så god til Access, og da dette problem er en lille det af hele programmet, virker det meget uoverskueligt!

Har du nogen forslag i Excel?
Avatar billede jba1548 Nybegynder
24. februar 2007 - 13:42 #3
Jeg har ikke noget til Excel, men du kan faktisk oprette en Access database på baggrund af dit Excel regneark. Selvfølgelig skal du så ind og pille i tingene, og har du ikke kendskab til Access, så er det jo et problem.
Den anden vej rundt kan man lave en Access database og overføre til Excel direkte.
Måske en anden god ekspert medlem har en database, som du kunne få en kopi af.
Avatar billede kedde65 Praktikant
28. februar 2007 - 22:24 #4
Jeg forstår ikke helt hvad det er du ønsker? Kan du uddybe det?
Alternativt sende et eksempel på ck@officekonsulenterne.dk

/Christian
Avatar billede h_s Forsker
07. marts 2007 - 20:29 #5
Har droppet spørgsmålet, da jeg vil prøve på en anden måde.
Se evt. http://www.eksperten.dk/spm/766720