Avatar billede helten78 Nybegynder
22. februar 2007 - 19:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Farver i felter, skal ikke printes

Hej

Jeg er ved at lave et dokument jeg skal bruge til at printe labels med. Der er 8 labels på arket.

Hvordan markere jeg med f.eks. en baggrundsfarve i hvilke felter jeg skal indtaste adresser osv. Spørgsmålet er, hvordan jeg laver en farve eller noget som jeg se, men ikke bliver printet.

Kan man som i Word, ligge et billede ind som baggrund i hele dokumentet.
Jeg skal lave en formular, hvor jeg gerne vil have noget grafik under, med plads til felterne.
Avatar billede h_s Forsker
22. februar 2007 - 20:16 #1
Her er svaret på dit sidste spørgsmål:
Peg på Baggrund i menuen Formater, og klik derefter på Trykt vandmærke.
Benyt en af følgende fremgangsmåder:
Klik på Billedvandmærke, og klik derefter på Vælg billede, hvis du vil indsætte et billede som vandmærke. Marker det ønskede billede, og klik derefter på Indsæt.

Klik på Tekstvandmærke, hvis du vil indsætte et tekstvandmærke, og marker eller indtast derefter den ønskede tekst.

Marker eventuelle andre indstillinger, du vil bruge, og klik på Anvend.
Hvis du vil se, hvordan vandmærket vil se ud på udskriften, skal du bruge visning af udskriftslayout.
Avatar billede helten78 Nybegynder
22. februar 2007 - 22:15 #2
Jeg tror det er Word, du nævner et svar på?
Det er excel jeg vil lave det i.
Avatar billede excelent Ekspert
22. februar 2007 - 22:32 #3
man kunne fx. kopiere siden til et andet ark
fjerne farver
udskrive
kopiere siden tilbage

med lidt vba-kode
Avatar billede h_s Forsker
22. februar 2007 - 22:36 #4
Ups jeg havde læst det som om du skulle bruge det for Word...

Jeg tror ikke du kan gøre det samme i Excel, men her er noget du måske kan bruge:

Du kan oprette et gennemsigtigt område i de fleste billeder bortset fra animerede GIF-billeder. Foretag ændringerne i et redigeringsprogram til animerede GIF-billeder, og indsæt derefter filen igen.

Marker det billede, hvor du vil oprette gennemsigtige områder.
Klik på Angiv gennemsigtig farve  på værktøjslinjen Billede.
Hvis værktøjslinjen Billede ikke vises, skal du klikke på Værktøjslinjer i menuen Vis og derefter klikke på Billede.

Klik på den farve, der skal være gennemsigtig.
Indstillingen Angiv gennemsigtig farve er tilgængelig for bitmap-billeder, der ikke allerede benytter en eller anden form for gennemsigtighed. Den er også tilgængelig for nogle, men ikke alle, objekter med multimedieklip.
Avatar billede helten78 Nybegynder
18. marts 2007 - 02:56 #5
--