Avatar billede harryfink Praktikant
28. maj 2001 - 03:26 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Unibank PC Bank og ADSL

Goddag

Jeg overvejer at anskaffe mig TDC ADSL, og har hørt rygter om at Unibanks PC Bank ikke kan køre sammen med ADSL - er det rigtigt? Eller kan man gøre noget ved det? (F.eks. køre med modem ved siden af...?)

Venlig hilsen
Mikkel Elbech
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
28. maj 2001 - 03:29 #1
det passer ikke jeg bruger den selv, en til videre har jeg ikke haft nogen problemer med den.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
28. maj 2001 - 03:36 #2
Du kan sætte unibank pcbank til at bruge internettet istedet for at ringe direkte op til unibank..

ellers kan du bruge netbank, det er meget bedre..
Avatar billede harryfink Praktikant
28. maj 2001 - 03:59 #3
Tak for jeres lynhurtige svar! Dog tre spørgsmål:

1) Hvad er Netbank?

2) Hvordan sætter man den til at bruge Internettet?

3) Kan man ikke ringe op med ADSL som med et modem?

Tak igen!
Mikkel
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
28. maj 2001 - 04:06 #4
1) Netbank bruger du via unibank hjemmeside, prøv en demo her: https://www.netbank.unibank.dk/netbankdemo/index.jsp

2) Kig i den manual du fik med, jeg kan ikke huske det..

3) Nej, En ADSL forbindelse kører typisk over et netkort og funger som en always on forbindelse dvs. at du ikke ringer op til internettet..

(4) Når du køber adsl, så lad være med at købe det hvor du bataler 30øre pr mb, det er jeg 100% sikker på at du rigtig hurligt bliver træt af!
Avatar billede harryfink Praktikant
28. maj 2001 - 04:18 #5
Hej Thøger!

Mange tak for de svar+tippet til sidst! Dog har jeg endnu ét spørgsmål: Ved ADSL skal man så ikke stadig kalde op, selvom det er always on? Og der hvor man kalder op skal man vel taste et nummer, og hvad så hvis jeg taster min bedstemors telefonnummer??

Mikkel
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2001 - 07:27 #6
Hej Mikkel.
Du skal ikke kalde op med ADSL, du er online
lige så snart du tænder for din Computer.

          Svend Åge
Avatar billede madskp Nybegynder
28. maj 2001 - 08:52 #7
Og med hensyn til opsætning tror jeg ikke det er nødvendigt. min kammarat der havde modem før han fik adsl ændrede ingenting i programmet. Det kørte bare!!
Avatar billede yuksel Nybegynder
28. maj 2001 - 15:58 #8
du kan godt bruge unibank pc-system og asdsl hvis du ser nøje iggennem Teledanmarks produkter ville du se at de har et nyt produkt hvor i du ikke behøver at betale telefon abn. hvis du får deres bredband det er faktisk samme hastighed og samme pris bare med et andet teknologi
Avatar billede harryfink Praktikant
28. maj 2001 - 23:14 #9
Tak for flere gode svar!

Yuksel> Man skal vel stadig betale for den tid man taler i tlf., ikke sandt?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
28. maj 2001 - 23:29 #10
Jo, det gør man..

Nu ved jeg ikke hvor meget du er inde i det, men har du kigge på de andre adsl udbyderes priser??

Jeg bruger selv cybercity og er godt tilfeds, her får man automatisk den router med som man skal betale extra for ved teledanmark.
http://www.teledanmark.dk/internet/bredbaand/bredb_beregn.htm Teledanmark
www.adsl.dk cybercity
http://adsl.worldonline.dk/ World Online (tiscali)
http://www.blivklogere.dk/ Mobilix (orange) har i øjeblikket STORE problemer så bestil ikke hos dem!

Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
28. maj 2001 - 23:30 #11
og som sagt, nej du kalder ikke op med adsl.
Avatar billede mictor Nybegynder
31. maj 2001 - 23:32 #12
Du vælger funktioner /indstillinger/kald op i din pc bank. Der kan du vælge at bruge din adsl forbindelse under netværk via modem, sådan virker
min forbindelse upåklageligt.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
01. juni 2001 - 00:14 #13
harryfink>> hvis du har flere spørgsmål, så stil dem nu, ellers fordel pointsne eller tag dem igen hvis du ikke syntes du har fået svar.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
04. juni 2001 - 15:44 #14
Takker for points!