Avatar billede cyrus_virus Nybegynder
28. maj 2001 - 02:02 Der er 17 kommentarer

hjemmeside

kunne godt tænke mig at lave en hjemmeside men den skal være utrolig let at lave
for jeg har ikke prøvet det før
hvor gør jeg det
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
28. maj 2001 - 02:04 #1
Hmm, du kunne bruger Publisher eller Word.

Det bliver ikke skide godt, men det er enkelt.
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
28. maj 2001 - 02:05 #2
ups
Avatar billede cyrus_virus Nybegynder
28. maj 2001 - 02:08 #3
ok men kan du guide mig lidt mere
for jeg har ikke en skid forstand på det
eller rettere sagt slet ikke forstand på det
Avatar billede master_nemo Nybegynder
28. maj 2001 - 02:10 #4
jeg ville røde dig til at bruge frontpage(burde du kende! :o))jeg bruger det ike slev, men har da gjort det da jeg startede! :o)
det er enkelt, og nemt at sætte sig ind i....og man kan få nogle fede resultater ud af det..bare leg med det! :o)

/MN
Avatar billede sukos Juniormester
28. maj 2001 - 02:11 #5
Hvis du har office-pakken installeret, starter du blot et nyt dokument, WEBDOKUMENT, så får du automatisk en værhtøjslinie til det!
Har du netscape, så start composer.

Har du et sted at lægge siden ud? Hvis det er i forbindelse med dit abonnement, har de fleste (alle?) et online-værktøj til sætte en side sammen!

Ved installation af Iexplorer, kommer pr. default også Frontpage med i \"købet\". Den kan du også bruge til at lave hjemmesider.

Dog vil jeg anbefale dig at starte med at lære lidt html, det ser måske lidt forvirrende ud med koderne, men det er lidt ligesom at lære at snakke f.eks. svensk, bare lettere.
For at starte med at selv skrive koder, så prøv www.html.dk
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
28. maj 2001 - 02:12 #6
mn > frontpage er det dårligste der findes, undskyld jeg siger det

Jeg har kun brugt det efter jeg lærter HTML uden ad, og der var det noget lort.
Men måske det er godt til begyndere?

cv > I publisher kan du vælge guide hjemmeside, så udfylder du nogle felter, og så har du en side.

Prøver lige at finde noget gode sider til dig, 2. sec
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
28. maj 2001 - 02:15 #7
sukos > det passer ikke helt det du siger.
Hvis man skal lære at snakke svensk, skal man helst være halvstiv, det virker ikke så godt til HTML :O)
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
28. maj 2001 - 02:19 #8
cv > sorry, jeg kan ikke finde det jeg ledte efter :O(
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
28. maj 2001 - 02:36 #9
Det bedste ville da være at låne/købe en af IDG (http://www.idgforlag.dk) bøger om html også lære det på den hårde måde!

Frontpage laver en masse koder som IE kun kan læse så NS går fuldstændig kold overfor!

Hvis man bruger Frontpage, synes jeg ikke man lærer at lave html...
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
28. maj 2001 - 02:40 #10
martin > helt enig

cv > gør som martin siger, IDG laver nogle fede bøger.
Du lære det vigtigste, og hvis du køre fast, er den let at slå op i bagefter.

http://www.idgforlag.dk/default.asp?loadside=/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-149-2
http://www.idgforlag.dk/default.asp?loadside=/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-197-2
Avatar billede 7th Praktikant
28. maj 2001 - 06:33 #11
Start med Netscape Composer. På den måde er du sikker på at siden både kan ses med IE og NS.
Composer er ligesom Frontpage utrolig let at bruge for en nybegynder som dig ;)
På den måde kan du også danne dig et indtryk af hvordan tingene kommer til at se ud hvis du gør sådan og sådan ovs...ved siden af kunne du jo så tage også læse nogle tutoals om begynder html, og hver gang du har lavet noget i composer/frontpage, så klik på vis kode og kig hvad der har forandret sig fra sidst...
Det er nok den nemmeste og bedste måde at lære html, synes jeg ;)
Avatar billede steel-shark Nybegynder
28. maj 2001 - 08:07 #12
prøv på www.subnet.dk
eller prøv at under søg html koden på en side :-)
så får du efterhånden en forståelse af koden:-)
Avatar billede lch Nybegynder
28. maj 2001 - 08:53 #13
Har selv haft meget glæde af denne side: HTML for første gang
http://hjem.get2net.dk/fec/html1g/html1g.html

Det er skrevet i et sprog der er til at forstå.

Ellers vil jeg også stærkt anbefale dig IDG-hæfterne. Har selv investeret i de fleste af dem......:-)

Held og lykke med det
mvh Liz
Avatar billede lawyer Nybegynder
28. maj 2001 - 13:26 #14
Det er nemt at komme igang. Det du starter med hedder html. Inden på www.webcafe.dk ligger der nogle artikler der starter HELT fra bunden. Du lærer at skrive tekst, sætte billeder ind, lave simple tabeller osv. Hvad du bruger af program er ligegyldigt. Jeg startede med programmet homesite jeg downloadede fra Tucows.dk. Frontpage er også udemærket at starte med. Du kan sågar skrive koden i notepad og så gemme filen som et html dokument. Det gøres let ved at kalde det fx index.html . Med webcafe.dk behøver du ikke nogen bøger det første stykke tid. Der kan du hente grundkoden som der er forklaring til. Webcafe fortæller dig også hvor i koden du skal skrive tekst og sætte billeder ind. Held og lykke
Avatar billede nephilim Nybegynder
29. maj 2001 - 16:32 #15
Hmm jeg syntes det var lette at printe en liste over nemme tags ud og starte fra men en skabelon:
<HTML>
<TITLE>Sidens Titel</TITLE>
<BODY>
Inhold
</BODY>
</HTML>

Efter man har fået lidt ind på siden, gå man sin liste igennem, og finder de andre tags, som man får brug for dem. Bare find en liste med nogle eksempler.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. maj 2001 - 16:36 #16
http://www.teledanmark.dk/menu/sm1900.htm

så nemt kan det nu også gøres ;)

NanoQ
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. maj 2001 - 16:41 #17
(kræver dog at du har Tele Danmark abonnement ;))