Avatar billede larksen Nybegynder
22. februar 2007 - 14:18 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til aflastning af ram

Hej med jer :)

Mit spørgsmål går ud på at, hvordan jeg kan få aflastet min ram så de ikke bruger så meget kapecitet. Mine højtaler har den funktion at gå ind og vise hvor meget rammen bliver brugt osv..
Vil gerne have hjælp til at få af vide, hvordan man kan få gjort at rammene ikke bruger så meget.

p.s ik noget med at jeg kan købe nye ram :P

MvH lakersen :)
Avatar billede jacla Nybegynder
22. februar 2007 - 15:03 #1
Det tror jeg ikke du kan. Men opgrader antal RAM
Avatar billede screem_brille Novice
22. februar 2007 - 16:20 #2
det kan du ikke, kun ved at give maskinen mere hukommelse.
Avatar billede larksen Nybegynder
22. februar 2007 - 16:29 #3
hmm.... der er bare mærkeligt fordi lige nu bruger den fx 55% af rammene vilket jeg synes er meget når jeg kun har musik og messenger (og andre små ting) til at køre :)
Jeg har 1024mb kingston ram
Avatar billede screem_brille Novice
22. februar 2007 - 16:33 #4
prøv og start taskmanager så kan du se hvad der bruger så meget ram.
Avatar billede jacla Nybegynder
22. februar 2007 - 16:49 #5
har du andre ressource krævende hardware sat til?
Avatar billede larksen Nybegynder
24. februar 2007 - 12:56 #6
nop :)  det eneste som måske er lidt krævene er mine højtaler som er Logitech Z-10 :D
Avatar billede screem_brille Novice
24. februar 2007 - 14:07 #7
nope, dine højttealere kan ikke ses af computeren, og kan derfor heller ikke bruge nogen ressourcer
Avatar billede plx Nybegynder
24. februar 2007 - 14:13 #8
Hvis han har tilsluttet dem USB porten, så bør computeren nok kunne se dem
Avatar billede larksen Nybegynder
26. februar 2007 - 09:29 #9
Højtalerne er tilsluttet med USB til computeren :)
Avatar billede tabiker Nybegynder
19. april 2007 - 00:57 #10
Prøv Rammbooster den aflaster rammene:http://www.sci.fi/~borg/rambooster/index.htm    den virker for mig selvom jeg kører flere forskellige prog. samtidig. Mvh. Biker.
Avatar billede larksen Nybegynder
19. april 2007 - 19:04 #11
Tak Biker... det virker!!!    køre kun med 5% nu  smid dit svar og få lidt points :)
Avatar billede tabiker Nybegynder
20. april 2007 - 00:06 #12
Hej Larksen,glæder mig at det virkede,jeg fik selv programmet af en ven da jeg klagede over at ferrarien ikke kunne følge med,har selv kun 512 ramm og kunne godt bruge nogle flere:Acer Ferrari 3400,2 slots,1 gigb til hver? har du nogen ide om mærke og pris, ikke for dyre bare de kører? Keep on Riding Bro`s. Mvh. Biker.
Avatar billede tabiker Nybegynder
20. april 2007 - 00:07 #13
Hvordan virker pointsystemet egentlig?  Biker.
Avatar billede screem_brille Novice
20. april 2007 - 00:20 #14
at lægge det indholdet af rammen ud i pagefilen, sløver også systemet, der er kun en ting der vil hjælpe, nemlig mere ram.
Avatar billede screem_brille Novice
20. april 2007 - 01:15 #15
Avatar billede tabiker Nybegynder
20. april 2007 - 02:25 #16
Tak SB for behandling af point,ellers virker rammbooster åbentbar for både larksen og mig da rammene jo bliver aflastet,det var jo ikke et spørgsmål om hastighed men aflastning af rammene.Keep on riding Bro´s.  Mvh. BIKER.