Avatar billede nio Nybegynder
22. februar 2007 - 12:42 Der er 2 kommentarer

Crystal reports - System.IO.FileNotFoundException

Hej.. Når jeg kører mit windows forms program i visual studio kører crystal reports fint. men når jeg pakker den i en installer, og installer den på en anden maskine . for jeg denne exception

System.IO.FileNotFoundException: Filen eller assemblyen 'CrystalDecisions.CrystalReports.Engine, Version=10.2.3600.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=692fbea5521e1304' eller en af dens afhængigheder kunne ikke indlæses. Den angivne fil blev ikke fundet.
Filnavn: 'CrystalDecisions.CrystalReports.Engine, Version=10.2.3600.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=692fbea5521e1304'

Nogen der ved hvorfor assemblyen ikke kommer med over, når jeg installer den ? ..
Om om det kan passe man skal købe licens eller sådan noget for at få det til at køre på en client maskine ..
Avatar billede lasserasch Juniormester
22. februar 2007 - 20:40 #1
Nej, du skal ikke købe nogen licens. Du skal bare sørge for at få reportvieweren med som en krævet komponent til dit projekt.

Det gør man fra "Egenskaber" for projektet. Under egenskaber, vælger du fanebladet "Publish", og herefter knappen "Prerequisites".

Herunder vælger du "Crystal reports for .NET Framework 2.0".

Det gør at dit installationsprogram tjekker om denne komponent er installeret på slutbrugermaskinen. Hvis ikke hentes den enten fra nettet, eller den kan vedhæftes installationsprojektet som en ekstra seperat fil.

Det er ganske ligesom at .NET framework også skal være installeret jo.

Skriv endelig hvis du har brug for hjælp, men den burde altså være rimelig ligetil at finde ud fra overstående beskrivelse!

Med venlig hilsen
Lasse
Avatar billede nio Nybegynder
23. februar 2007 - 16:52 #2
Hej Lasse
Tak for svaret, fik dog en løsning på arbejdet af en anden programmør som også har øvlet lang tid med problemet. Der findes et merge-modul fra microsoft, som kan findes på nettet, som man kan vedhæfte setup-projectet, så kører den også upåklageligt.
Men din løsning ser dog noget nemmere ud.