Avatar billede jjdk Nybegynder
22. februar 2007 - 11:26 Der er 5 kommentarer

Upload script med nogle kontroller

Hej derude.
Jeg har søgt på upload og får mange muligheder, men det virker alligevel uoverskueligt for mig.
Håber der er en venlig sjæl, der vil hjælpe med noget konkret kode:

Meningen er, at der skal være mulighed for at uploade en PDF-fil (information.pdf) til en bestemt mappe på serveren ("one.com" i en undermappe, der hedder "/inc/info").
I denne mappe ligger en tilsvarende fil, som så skal overskrives.
Er det muligt at lave kontrol på, at filen ikke fylder mere end 1,2 mb og at filnavnet er præcis "information.pdf".

Håber meget på noget konkret hjælp.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
22. februar 2007 - 11:56 #1
http://www.w3schools.com/php/php_file_upload.asp

Der ligger et meget godt eksempel, hvor du kan sætte op hvor meget filen må fylde osv, og er godt forklaret
Avatar billede jjdk Nybegynder
22. februar 2007 - 13:45 #2
1. Jeg har prøvet koden, som den står.
2. Jeg har oprettet en ny mappe, der hedder "upload" og andret attributerne så der må skrives til mappen.

Jeg får en masse fejl:
Warning: Unknown: open_basedir restriction in effect. File(/home/web/web172936/booking/upload_file.php) is not within the allowed path(s): (/home/web/web172936:/var/tmp:/usr/local/lib/php:/usr/local/share/pear) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: failed to open stream: Operation not permitted in Unknown on line 0

Fatal error: Unknown: Failed opening required '/home/web/web172936/booking/upload_file.php' (include_path='.:/usr/local/share/pear') in Unknown on line 0

Skal der anvendes en bestemt mappe????
Avatar billede jjdk Nybegynder
22. februar 2007 - 18:54 #3
Jeg har fået det til at virke via noget helt andet - ellers tak for input.
Avatar billede jjdk Nybegynder
18. maj 2007 - 16:40 #4
Jeg skal vist have denne lukket. Sender mcgoat lige et svar, så jeg kan give point.
Avatar billede nemlig Professor
18. august 2010 - 17:33 #5
lukket!