Avatar billede fransen Nybegynder
22. februar 2007 - 11:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Probl. med fonte efter sletning af extensis suitcase

har slettet extensis suitcase fra min MAC med OS10.4.

MACCEN hang hele tiden ved nedlukning og det problem ernu løst, desværre har jeg til gengæld fået et problem med fonte.

nogle mails har arabisk font word kan ikke åbnes og ser er flere mærkværdigheder

kender nogen til løsning af problemet?
Avatar billede fransen Nybegynder
22. februar 2007 - 22:48 #1
der røg også en gammel mappe 'kopi af system 9' eller lignende med i købet
Avatar billede sd8220 Seniormester
27. februar 2007 - 20:03 #2
Det kunne tyde på, at Suitcase har haft flyttet dine skrifter ud af den mappe, hvor OS X forventer at finde dem, og du har så enten fået dem  slettet sammen med Suitcase eller bare ikke fået dem flyttet på plads.
Finder du dem igen, så hører til  i mappen /Library/Fonts/, hvis alle brugere skal have adgang til dem.
Du kan evt blive nødt til at installere dem fra dine original CD/DVD'ere.
Mappen med System 9, behøver du kun at bekymre dig om, hvis du skal kunne starte maskinen i System 9 eller bruge Classic. Og det er kun relevant, hvis der ikke er en anden System 9 mappe.
Mvh Sebastian
Avatar billede fransen Nybegynder
14. september 2007 - 14:07 #3
købte nyt program - men tak for svar