Avatar billede drchip Nybegynder
21. februar 2007 - 23:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

TPSpeedSTAT1.0.exe automatisk start med doskommando eller lig.?

Hej Eksperter,

Jeg har for nylig downloaded Internetkvalitetsguiden's nye hastighedsmåler, og fik mig et chock, da måleren fortalte mig, at jeg får ca. 1/4 af det jeg betaler for.

Nu vil jeg gerne finde ud af, om det er et generelt problem med min forbindelse, eller det var en en gangs foretagelse.

Jeg havde tænkt mig, at jeg ville lade TPSpeedSTAT1.0.exe klare det for mig ved at lade den køre en gang i timen. Problemet med TPSpeedSTAT1.0.exe er, at den ikke starter af sig selv. Man skal trykke på starttasten før der sker noget.

Så jeg tænkte det måtte være mulig at starte programmet automatisk med f.eks. en doskommando som /start eller /run eller et eller andet. I så fald kunne jeg jo blot starte programmet med /start via Windows Scheduled Tasks' funktionen...

Men det kan jeg altså ikke. Jeg kan i hvert fald ikke finde ud af hvad "/kommandoen" skal være.

Er der nogen der kender en doskommando, der sætter automatisk gang i hastighedsmålingen når TPSpeedSTAT starter? Eller evt. har en anden brugbar løsning?

Med anden brugbar løsning mener jeg en løsning, som gør, at jeg på forudbestemte tidspunkter starter TPSpeedSTAT programmet, og sådan at det derefter (uden min indblanding i øvrigt) selv påbegynder hastighedsmålingen.

Jeg bruger ikke eksperten ret meget, så jeg smider fro, frisk og frejdig 200 point efter et brugbart svar.

Mvh.
Avatar billede leif Seniormester
21. februar 2007 - 23:47 #1
1. Blev forbindelsen brugt til noget andet imens ?
2. Den hastighed du er lovet er mellem dig og din udbyder, der kan være huller mellem dig og den server som TPSpeedStat tester op imod !
Avatar billede leif Seniormester
21. februar 2007 - 23:51 #2
3. Jeg kan fx. "ikke" registrere mig korrekt da den CC forbindelse jeg har ikke er på deres liste !
Avatar billede drchip Nybegynder
22. februar 2007 - 23:39 #3
Nej, forbindelsen blev ikke brugt til andet seriøst. Jeg købte oprindelig cph-metronet 20 mbit/1mbit, men da den var installeret konstaterede jeg, at jeg fik ca. 9mbit download. Jeg ringede til kundeservice og de sagde med det samme, at de kunne se, at min forbindelse var ca. 8 mbit, så de satte min pris ned til en 8 mbit forbindelse med beskeden "..hvis du så får bedre forbindelse, så er det på vores regning" ...  Ja tak, det er jo fint... p.t. får jeg kun 2 mbit...

Som du kan se, så har min forbindelse faktisk været bedre....  det er ca. 1 til 1½ måned siden, at forbindelsen pludselig faldt i hastighed...

Det er derfor jeg gerne vil måle, om der faktisk er tale om et konstant fald, eller blot noget periodisk

Mvh.
Avatar billede drchip Nybegynder
18. august 2010 - 19:48 #4
Fandt aldrig løsning. Kan heller ikke finde ud af at lukke denne tråd?