Avatar billede cp7 Nybegynder
21. februar 2007 - 21:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DDR Dual Channel Installation genstarter min pc

Hej Eksperter!
Jeg har et bundkort af typen ALiveNF4g-DVI fra AsRock og da dette skulle kunne kører med dual channel ram, har jeg pr dd, investeret i en ramblok ekstra magen til den allerede installerede. Begge ram blokke er af typen Kingston KVR533D2N4/1G men min pc fatter det ikke. Den fryser og genstarter... Tyder dette på ramfejl eller er der andre som har haft ligende problemer?

Håber på hjælp :D
Avatar billede cp7 Nybegynder
21. februar 2007 - 21:29 #1
Nu har jeg fået BIOS til at genkende rammene og den siger det er de samme... så det er ikke det som er problemet. PC'en starter hen til det tidspunkt hvor den skal "hente" windows.. Kunne dette problem skyldes windows vista 32bit? Ved mit bundkort er ok med vista men vil kunne køre 64bit udgaven.. (ønsker jeg ikke pga programmerne)
Avatar billede cp7 Nybegynder
21. februar 2007 - 22:45 #2
Hmm der er vidst ikke mange som har kunne rive sig væk fra Liverpools sejr her til aften? Men jeg vil komme med en yderliger kommentar...
Mit problem skyldes formentlig Vista - min pc vil i hvertfal ikke boote så snart der skal tages fat på windows... og dette er uanset om der køres single eller dual channel.. Så mit problem ligger åbanbart i vista!
Avatar billede cp7 Nybegynder
22. februar 2007 - 10:47 #3
Efter en lang nats arbejde så lykkedes det mig at løse problemet!