Avatar billede skodkat Nybegynder
21. februar 2007 - 20:58 Der er 4 kommentarer

Hastigheden på mit internet varierer meget

Vi er 30 lejligheder, som deler en 8Mbit forbindelse. I enkelte perioder går internethastigheden nærmest helt i stå. Det kan ske fra det ene øjeblik til det andet.

Mit spørgsmål er så, om det er fordi der er en enkelt bruger, som downloader store filer, eller om det er fordi vi har en elendig udbyder?

Kan man gøre noget ved det?
Avatar billede leif Seniormester
21. februar 2007 - 21:13 #1
Nu kender vi ikke din udbyder og om det er en som downloader med Fuld Hastighed er muligt, men det er der ingen mulighed for at udtale sig om, men det er muligt.
Avatar billede leif Seniormester
21. februar 2007 - 21:14 #2
Og Ja, man kan sagtens gøre noget ved det, men kan smide udstyr på jeres netværk som understøtter QoS
Avatar billede shotput Nybegynder
17. marts 2007 - 23:04 #3
det er det nok højst sansynligt en som sidder og downloader for fuld hastighed...

ved man kan få noget software der kan se hvem der bruger så og så meget af hastigheden.. men jeg kan desværre ikke huske hvad det hedder.
Avatar billede miqe Nybegynder
22. august 2007 - 01:20 #4
Leif har ret. Med 30 lejlighedder til at dele bør man have en ordentlig gateway, med QoS og noget logging, så man kan se hvem banditten er. De fleste internetudbydere har rimeligt seriøse backbones, så jeres 8Mbit forbindelse bør ikke dykke bare fordi i lander i prime-time.