Avatar billede smolle Nybegynder
21. februar 2007 - 19:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Min computer siger "sirenelyde" når jeg spiller

Min computer er begyndt at sige en lyd som en sirene når jeg spiller visse spil og har spillet et stykke tid. Umiddelbart ville jeg tro at det var fordi den blev overophedet, men jeg har ikke OC'et min pc og har ikke flyttet den til et sted hvor det er varmere. Jeg har også sørget for at alle blæserne er tømt for støv.
Det er desuden ikke alle spil der giver fejlen. Nu spiller jeg ikke så mange forskellige spil, så har ikke så meget at teste med, men i f.eks. Championship Manager laver den fejlen, hvorimod jeg aldrig hører noget når jeg spiller Pro Evolution Soccer. Desuden har jeg også hørt lyden en gang hvor jeg brændte en cd, hvilket har fået mig til at mistænke rammene, da de jo især bliver belastet i CM og ved brænding af cd'er, hvorimod PES trækker flere ressourcer på grafikkort og CPU.
Til sidst kan det lige nævnes at der ikke er nogen mærkbar ydelsesændring. Den fungerer stadig lige så hurtigt som hele tiden og den kan tilsyneladende stå til evig tid med sirenen kørende.
Nogen forslag til hvad jeg kan gøre?
Avatar billede kpolsen Nybegynder
02. marts 2007 - 21:58 #1
Jeg har det samme problem, så hvis du finder en løsning, må du meget gerne skrive, hvad den er :)
Avatar billede smolle Nybegynder
03. marts 2007 - 14:51 #2
Fandt faktisk en løsning. Gik ind i min BIOS og der kunne man slå alarmen fra. Hed vist noget med ABIT Beep Alarm og den kunne slås fra på alle områder. Den var sat til at bippe ved 75 grader, men computeren lå kun på 43, så ved ikke hvorfor den startede, men har ikke hørt noget siden jeg slog det fra.
Avatar billede smolle Nybegynder
03. marts 2007 - 14:51 #3
Det skulle så have været et svar :)
Avatar billede kpolsen Nybegynder
04. marts 2007 - 01:31 #4
det prøver jeg. tak!