Avatar billede superdude Nybegynder
20. februar 2007 - 21:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Udvidelse af NTFS partition på XP

Jeg har tre partitioner (3 drev) på min XP maskine, og derudover har jeg 200 GB fri upartioneret plads.

Findes der en måde hvorpå jeg kan udvide en af de 3 partitioner med eks 10 GB fra den frie plads, uden at slette de data der ligger på partitionen?

Og kan det lade sig gøre uden 3. parts software?
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2007 - 21:06 #1
"Og kan det lade sig gøre uden 3. parts software?" nej - du kan med f. eks Gparted http://www.helgec.dk/insert.html#GPARTED:
Avatar billede hcma Novice
20. februar 2007 - 21:21 #2
helgec har ret  (som sædvanlig)  :o))
det kan IKKE gøres uden et 3.parts program
Avatar billede superdude Nybegynder
20. februar 2007 - 21:24 #3
helgec -> tak for linket, det vil jeg kigge på.
Smid et svar, så du kan få points ;-)
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2007 - 21:28 #4
Vent nu til du har prøvet programmet af, og spørg hvis du ikke forstår det
Avatar billede plx Nybegynder
20. februar 2007 - 21:42 #5
hvis det ikke er en system partition, og der er ledig plads lige efter, så kan diskpart bruges (følges med Windows)
Avatar billede plx Nybegynder
20. februar 2007 - 21:43 #6
Avatar billede superdude Nybegynder
20. februar 2007 - 22:02 #7
plx - det var lige hvad jeg havde brug for. Det virkede. Smid et svar ;-)
Avatar billede plx Nybegynder
20. februar 2007 - 22:16 #8
ok
Avatar billede hcma Novice
20. februar 2007 - 22:39 #9
hvor let kan det være - hvorfor tænkte jeg mig ikke om  :o))
Avatar billede plx Nybegynder
20. februar 2007 - 22:57 #10
hvis der findes en simpel metode, så plejer jeg også at foretrække den, frem for den besværlige :)