Avatar billede runemj Nybegynder
20. februar 2007 - 19:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Køb HP Pavilion Sempron bærbar

Hey eksperter. Har lige i dag købt en bærbar computer, og vil lige høre om jeg har gjort mig et godt køb til prisen?! den er købt i føtex, og tilbuddet varede vist kun idag.

Hp Pavillion Sempron 3400+ (1,8 ghz)
Model dv6107
1024 MB DDR2 RAM
120 GB SATA Harddisk
128 MB GeForce Go 6150 grafik (delt)
DVD+/-RW Brænder Dual Layer med Lightscribe
15,4" WXGA High Definition Brightview TFT
Trådløst netværk 802,11 b/g
10/100 LAN
56k Modem
fjernbetjening
2 x USB 2.0
Windows Media Center Edition 2005
Works 8
Norton INternet Security 2006

Pris: 5999,-
Avatar billede drgonzo Praktikant
20. februar 2007 - 19:24 #1
Du kunne have købt en på nettet og fået core duo cpu i stedet for sempron, det havde været klart at foretrække. Dual core cpu med bedre ydelse og bedre batt tid. Så set i forhold til det, synes jeg ikke det er et særligt godt køb, hovedsagligt på grund af sempron cpu´en
Avatar billede runemj Nybegynder
20. februar 2007 - 19:30 #2
hmm ok, på nettet? men er det til cirka samme pris?
Avatar billede drgonzo Praktikant
20. februar 2007 - 19:48 #3
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=260013 499kr dyrere, men en uendeligt bedre cpu, vil yde bedre i alt, specielt hvis du arbejder med flere ting af gangen

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=256413 796kr dyrere. Samme model som den sidste, men med den nyeste cpu, core 2 duo som virkeligt rykker.

Uanset hvilken af disse 2 coms du køber og stort set uanset hvad din com skal bruges til, vil de få xtra kr være givet rigtig godt ud. Både core duo og core 2 duo er såkaldte dual core processorer. Det vil sige at der faktisk sidder 2 stk processorer i som computeren så kan fordele opgaverne ud på. På sempron computeren vil du meget hurtigt opleve hastighedsforringelse når du laver flere ting af gangen. Skal du eksempelvis have en download kørende, msn kørende, explorer, lyd eller film, så kan computeren med en dual core cpu dele opgaverne ud på flere cpu´er i stedet for at max belaste 1 cpu.
Avatar billede drgonzo Praktikant
20. februar 2007 - 19:54 #4
http://www23.tomshardware.com/cpu.html?modelx=33&model1=433&model2=496&chart=174 dette er godt nok cpu´er til stationære computere, men giver en god ide på forskellen på en 3400+ cpu og en core2duo cpu. Sempron er faktisk ikke engang med men Athlon cpu´en der ligner den er med, Athlon er dog bedre end sempron, så en sempron ville nok klare sig endnu dårligere. Det korte af de lange er, at en sempron 3400+ er en forældet cpu og ikke særlig brugbar
Avatar billede runemj Nybegynder
20. februar 2007 - 19:58 #5
okay, ja det kan jeg godt se.. Der får man sikkert mere for pengene. har sgu ikke kigget mig ordenlig for.  Men du skal have tusind tak for din konklusion ;)
Avatar billede drgonzo Praktikant
20. februar 2007 - 20:01 #6
du har jo 14 dages fuld retur ret, den ville jeg benytte af hvis jeg var dig :)