Avatar billede bripse Nybegynder
20. februar 2007 - 15:19 Der er 14 kommentarer

Connection mellem 2 Access db

Kan man lave en connection mellem 2  Access databaser så de snakker sammen?
Avatar billede terry Ekspert
20. februar 2007 - 17:55 #1
"snakke sammen"?
You can link tables between two Access databases if thats what you mean. Can you giv ea bit more information as to what you want to do please?
Avatar billede bripse Nybegynder
20. februar 2007 - 18:18 #2
Ja pt er det for at gøre det lettere at overskue de infomationer man får ind på databasen når man man vil download ene eller den anden db, det jeg mener er at jeg vil gøre det lettere at at updater databasen med nye tebeller eller relationer.
hvis man nu har en tabel, der har en IDnr kan man så trække de data over i den anden db. Eks Man har en db til Bruger billeder og en med bruger infomationer, og begge kan ligge ud på en webside når bruger så trykker sit IDnr ind som ligger i infodb kommer der det billed op som er i billede db (eller sagt på en anden måde kan man lave en relation mellem de 2 db)
Avatar billede terry Ekspert
20. februar 2007 - 19:03 #3
arent we back at your previous question? http://www.eksperten.dk/spm/763318

If you have BOTH databases on your web server then you can read/write data from either of them using the standard methods you would use on a single dB but you would need to have a connection to both. Any relationships between the two databases/tables would also need to be maintained through code in your web (ASP) pages.
Avatar billede bripse Nybegynder
20. februar 2007 - 19:21 #4
ok jeg vil lige arbejde med det et par dage og se hvad jeg kan læse mig frem til hvis du har nogle webside hvor jeg kan finde nogle info nå du gerne ligge nogle links som svare
Avatar billede terry Ekspert
20. februar 2007 - 19:33 #5
Do you know how to read/write data from an Access database using ASP?
Avatar billede bripse Nybegynder
20. februar 2007 - 21:23 #6
Jeg prøve da
Eks

<%
strSQL = Select * from countryspicturs
WHERE Countryname='Denmark'
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
Do
response.write("Billede")
response.write("<br>")
%>
Denne skulle gerne Hente et billede fra db og sende den ud på Wessiden.
der mangler Set Conn = Select bla bla
og
Conn Close
men der er stadig meget jeg mangler lære men jeg bruger pt 5 timer om dage.
Lige nu sider jeg og læser om  Http 500 Fejl
da min første Webside med db link ikke virker. pt kan det jo ligge mange steder en ting afgangen.
Avatar billede bripse Nybegynder
20. februar 2007 - 21:24 #7
"pt kan fejlen ligge mange steder......."
Avatar billede terry Ekspert
21. februar 2007 - 08:05 #8
Yes your right brips, one thing at a time :o)

Just to make sure. Your database must alos be on you rweb site, not on your local PC!
Avatar billede terry Ekspert
21. februar 2007 - 08:12 #9
Get onc econnectipon working and then go on to two if you think two is neccessary.

Here are a few links which you might find usefull.
http://www.w3schools.com/asp/default.asp

og en på dansk
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion18.asp
Avatar billede bripse Nybegynder
21. februar 2007 - 08:34 #10
Html Tutorial lektion har jeg være et i gennem og der kunne jeg få forbindelse.
Men når jeg bruger en Frontpage html side giver den mig http 500 fejl, men jeg også lavet om på db. der kan måske der hvor fejlen er.
Avatar billede terry Ekspert
21. februar 2007 - 08:47 #11
I think you have a much better chance of getting assistance by placing a question in another category, not sure if there is one to FrontPage.
Avatar billede bripse Nybegynder
21. februar 2007 - 08:59 #12
Ved ikke endnu og det er pågrund ad at jeg bruger fp tror det ikke for der er kun html code
Avatar billede terry Ekspert
21. februar 2007 - 09:01 #13
Cant say, I know nothing about FrontPage
Avatar billede balderk Nybegynder
21. februar 2007 - 10:17 #14
Du kan administrere det gennem sammenkædning af tabeller - ligesom i en database delt i data og frent-end.

Du kan så også nøjes med at lade din side køre sammen med den ene database.

Du kan evt. også lave tre - to data (billede/brugeroplysninger) og een front-end til ASP, hvor du laver alle queries e.t.c.