Avatar billede sybrom Nybegynder
19. februar 2007 - 23:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Windows Update

Hej Allesammen

De seneste dage har jeg haft problemer med, at jeg ikke kan downloade opdateringer fra Windows Update. På nedenstående hjemmeside kan det ses, hvilke programmer jeg har kunne downloade og hvilke det er mislykkedes at hente ned:

http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da

Den øverste opdatering på listen er Windows værktøj til fjernelse af skadelig software - januar 2007 (KB890830), og det er en af opdateringerne, der skaber problemer. Ved forsøg på installation af opdateringen, modtager jeg følgende besked:

Installationsfejl

Fejlkode: 0x80040154
Forsøg at installere opdateringen igen, eller anmod om hjælp fra en af følgende ressourcer.

Muligheder for selvhjælp:

Ofte stillede spørgsmål
Find løsninger
Windows Update-nyhedsgruppe

Muligheder for assisteret support:

Microsoft online-assisteret support (gratis for problemer vedrørende overførsel af opdateringer)

Jeg har også oplevet problemer med at installere en demoversion af Nero 7 (cd/dvd brænderprogrammet), som jeg downloadede fra Nero's hjemmeside i går. Efter installationen har stået på i lang tid, modtager jeg følgende besked:

Nero 7 Demo
Installationsguiden blev fuldført
Guiden blev fuldført, før installationen af Nero 7 blev fuldført.
Klik på afslut for at afslutte guiden.

Efterfølgende er noget af Nero installeret på harddisken, men programmet virker ikke. Derfor forsøgte jeg at fjerne programmet via "Tilføj/fjern programmer", men her modtog jeg en fejlbesked om, at det ikke lykkedes for mig at fjerne programmet.

På baggrund af de omtalte problemer, kan jeg konstatere, at et eller andet er galt med min pc, men jeg ved ikke hvad. Enhver form for hjælp med løsning af problemet vil blive værdsat.

Jeg vil lige nævne, at min bærbare pc er næsten splinterny (ca. 3 uger gammel), så det burde ikke være pc'en i sig selv, der giver problemer.

Lidt informationer om min pc:

Dell Inspirom 1501
AMD Turion 64 X2 Mobile
Technology TL-50
1.60 GHZ, 896 MB Ram

System:
Microsoft Windows XP
Home Edition
Version 2002
Service Pack 2

Med venlig hilsen
Sybrom.
Avatar billede hcma Novice
19. februar 2007 - 23:51 #1
Prøv følgende:
1:  Start -> Kør -> og skriv    REGSVR32 MSXML3.DLL
Gå derefter ind på WindowsUpdate igen og se om det ikke går ok.
eller:
2: Gå til Start/Kør/ og tast flg.:  regsvr32 wintrust dll
Hvis det ikke hjælper:  Gå til Start/Kør/ og tast: CMD    Ved kommandoprompten skriv så den følgende kommando og tryk Enter efter hver linie:
net stop cryptsvc
ren %systemroot%\system32\catroot2 oldcatroot2
net start cryptsvc

Eller
3: kør det script og prøv så at installere igen:
www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/xp_cryptofix.vbs
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2007 - 07:33 #2
Øhhh... bare lige for at gnide salt i såret:
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=23991
Eller et lille hint om at skifte...? ;-)
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2007 - 07:35 #3
Avatar billede hcma Novice
20. februar 2007 - 11:07 #4
extend >>  http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=23991  er helt fra okt. 2005  ;o)  (og må være rettet med en rettelse til en rettelse til en.....)
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2007 - 19:15 #5
hcma:
Ja, det har du da ret i. :-)
Avatar billede hcma Novice
20. februar 2007 - 20:06 #6
sybrom >>  er du kommet videre ??
Avatar billede sybrom Nybegynder
21. februar 2007 - 11:34 #7
Hej hcma

Ja, jeg er kommet videre ved at følge den første del af dine anvisninger (punkt 1). Det var en succes at følge disse instrukser, for nu ser det ud til, at jeg kan downloade fra Windows Update igen. Således blev blandt andet følgende downloadet:

- Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB928843)
- Installering samlet sikkerhedsopdatering til Internet Explorer 6 til Windows XP (KB928090)
- Installer Windows GDI + registreringsværktøj (KB873374)

I alt blev 12 forskellige opdateringer downloadet i går.

Her til formiddag har jeg så med succes forsøgt at hente en af opdateringerne under valgfri installationer:

- Synaptics Incorporated - Input devices - Synaptics PS/2 Port Touch Pad

Denne opdatering ved jeg reelt ikke, om jeg har brug for, men jeg hentede den blot for at sikre, at downloading fra Windows Update fungerer upåklageligt, og det ser det altså ud til at gøre. Så du skal have mange tak for hjælpen, hcma!

Nu har jeg ikke forsøgt mig med installation af Nero 7 igen endnu, men vil snart gøre det. Jeg ved heller ikke rigtig, om jeg kan tillade mig også at bede om hjælp til Nero problematikken i denne tråd. Men jeg vil lige høre, om nogle af dine anvisninger kan tænkes at hjælpe på installation af Nero? Indtil jeg får nærmere besked, vil jeg ikke følge dine anvisninger under punkt 2 og 3, men hvis du anbefaler mig også at følge disse, så vil jeg gøre det.

Hcma, kunne jeg forresten få dig til at forklare mig, hvad kommandoerne i dine anvisninger gør ved pc'en. Jeg vil f.eks. gerne vide, hvad der sker på pc'en, når man skriver regsvr32 wintrust dll efter at have valgt kør.

Mvh. Sybrom
Avatar billede hcma Novice
21. februar 2007 - 12:09 #8
wintrust:  Description:
File that contains application programming interface (API) functions to verify trust in files, catalogs, memory blobs, signatures, or certificates by third parties. Each trust provider has its own unique set of action identifiers.
(genskaber altså filen i sin oprindelige form) (og det gælder i princippet også for de andre kommandoer)

Ang. Nero7:  hvis dit system kører tilfredsstillende nu, bør du oprette et gendannelsespunkt.  Når det er gjort prøver du om nogle timer at installere Nero7 og krydser fingre. Hvis det ikke lykkes må vi på den igen :o)

jeg tillader mig at lægge et svar ;o)
Avatar billede hcma Novice
21. februar 2007 - 12:11 #9
Nero7 :  så lige at du skriver at det er en demo-version - jeg holder mig næsten altid væk fra demoer, da de sjældent virker efter (min) hensigt. Viser ofte bare hvad det kan, men man kan ikke udføre aktive handlinger.
Avatar billede sybrom Nybegynder
21. februar 2007 - 13:52 #10
hcma, tak for de seneste svar. Jeg har siden sidst haft succes med at afinstallere demo udgaven af Nero 7, som jeg før ikke kunne fjerne via tilføj/fjern programmer menuen. Så det er da en start! Jeg vil nu følge din anvisning ved at danne et systemgendannelsespunkt og så efterfølgende installere Nero igen, men danne gang bliver det nok en OEM udgave af Nero 7 Essentials. Jeg købte nemlig programmet via en dansk computerbutik på nettet i mandags og havde så programmet med posten i går. Men først det med oprettelsen af gendannelsespunktet, og så må vi se, hvad næste punkt på programmet bliver.

Mvh. Sybrom.
Avatar billede hcma Novice
21. februar 2007 - 14:54 #11
vil det sige at du kan lukke dette spørgsmål ?
gider du ikke også lige tage et kig på dine andre åbne spørgsmål ?
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=sybrom&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp
Avatar billede sybrom Nybegynder
21. februar 2007 - 17:01 #12
Hej hcma

Ja, jeg kan lukke spørgsmålet nu. Jeg har nemlig fået installeret Nero. Godt nok har jeg nogle problemer med plugins, men det er denne tråd uvedkommende. Du skal have mange gange tak for hjælpen, og du vil straks blive tildelt 100 points.

Mht. de andre tråde, så kan jeg se, at jeg har nogle hængepartier, som jeg skal se at få gjort noget ved.

Mvh. Sybrom.
Avatar billede hcma Novice
21. februar 2007 - 17:29 #13
godt du fik klaret de fleste problemer.
takker for point. :o))