Avatar billede vipervision Nybegynder
19. februar 2007 - 22:32 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Manglende tildeling af DHCP adresse

Jeg kan pludseligt ikke få min bærbare PC (Windows) til at modtage en DHCP-adresse fra min AIRPORT Express. Jeg har både en bærbar MAC G4 og en anden bærbar Windows maskine som fungerer perfekt. Problemmaskinen kan uden problemer tilslutte sig det trådløse netværk, men den får ikke tildelt nogen IP-adresse. Jeg har prøvet at slå både min PC-cillin firewall og min Windows firewall fra, men det hjælper ikke. Er ved at blive desperat, da det har virket inden jeg ved en fejl kom til at slukke for det trådløse netværk på den bærbare PC. Da jeg startede på denne fejlfinding, installerede jeg en ny driver til det trådløse netværk, da jeg troede fejlen lå der. Det var inden jeg opdagede at det trådløse netværk var slukket... Maskinen er en Medion MD96400
Avatar billede screem_brille Novice
19. februar 2007 - 22:34 #1
fjern driver og kort under enhedshåndtering, og genstart, reinstaller driveren.

Virker det evt i fejlsikret tilstand ?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. februar 2007 - 22:40 #2
kan det være samme problem.?
http://www.eksperten.dk/spm/763472
Avatar billede vipervision Nybegynder
20. februar 2007 - 09:48 #3
Ja... men, jeg er ikke sikker på hvilken driver som skal bruges. Computeren er købt uden nogen form for medfølgende driver CD, og jeg har prøvet at søge på nettet, men er ikke sikker på at jeg har fundet den rigtige. Computeren er en Medion MD 96400. Den som er installeret nu hedder: 802.11b/g miniPCI Wireless Adapter.
Avatar billede vipervision Nybegynder
20. februar 2007 - 14:40 #5
Tak for det fine link. Det var en rigtig god side, med alle de drivere som skal bruges... det hjalp bare ikke. Jeg er nu sikker på, at jeg bruger den rigtige driver, men det hjælper ikke. Maskinen kan stadig se mit trådløse netværk, men får ikke tildelt en ip-adresse.

Jeg har prøvet selv at indtaste de relevante informationer så som en tilfældig ip-adr. inden for range + en gateway adr. osv. Det betyder bare at den siger at jeg nu er tilsluttet netværket med den indtastede ip-adresse, men jeg kommer ikke på nettet af den grund. Jeg kan også se, at den ikke automatisk får tildelt en DNS-server o.l. så jeg er jo ikke "rigtigt" tilsluttet.

Er MEGET træt af det her :-)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. februar 2007 - 14:46 #6
har du prøvet 19/02-2007 22:40:31..?
Avatar billede vipervision Nybegynder
20. februar 2007 - 14:53 #7
Ja, jeg har lige nu prøvet at skifte til version 6 fra en windows-cd. Deværre ingen hjælp...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. februar 2007 - 15:32 #8
efter søgning på nettet, er det tit v. 6 der er problemet, altså man skal skifte til en anden version.

fik du prøvet forslaget i 1. indlæg.??
Avatar billede vipervision Nybegynder
20. februar 2007 - 15:46 #9
OK. Jeg har skiftet til version 6, så det er altså måske en af fejlkilderne. Hvor får jeg en version 5 fra??
Avatar billede screem_brille Novice
20. februar 2007 - 15:48 #10
skift til version 4
Avatar billede screem_brille Novice
20. februar 2007 - 15:52 #11
der findes kup IP4 og IP6 så IP 5 finder du ikke ;)
Avatar billede vipervision Nybegynder
20. februar 2007 - 16:01 #12
.... hvor finder jeg så version 4 :-)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. februar 2007 - 16:09 #13
findes den ikke, når du trykker installer..?

Ellers find den på din xp-cd.
Avatar billede screem_brille Novice
20. februar 2007 - 16:16 #14
den er under egenskaber for netkortet (under avanceret)
Avatar billede plx Nybegynder
20. februar 2007 - 16:18 #15
IPv4 er indbygget i XP, den kan slet ikke afinstalleres.
Avatar billede screem_brille Novice
20. februar 2007 - 16:21 #16
plx 100% korrekt, det er så sjældent jeg roder med IP6, så det havde jeg fuldstændig glemt ;)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. februar 2007 - 16:22 #17
plx.. har du en forklaring på, hvorfor mange fejler, ved brug af Ipv6..?
(er det kun pga ip-numrene.?)
Avatar billede plx Nybegynder
20. februar 2007 - 16:52 #18
med mindre man har fjernet fluebenet ud for v4, så skulle ikke være noget problem, at have begge installeret. Skal man ikke snakke med et netværk, som benytter v6, så er der selvfølgelig ingen verdens grund til at have v6 installeret
Avatar billede vipervision Nybegynder
20. februar 2007 - 18:26 #19
Problemet løst!!!

Jeg fjernede alt kryptering fra AIRPORT Expressen og skiftede til en range som hed 10.0.0.1 osv. Pludseligt ville maskinen godt på netværket. Dette var også tilfældet efter jeg atter satte kryptering på (40-bit). Jeg har før i processen fjernet krypteringen uden at det virkede, men...

jeg er virkelig i tvivl om hvad som var galt, men godt at det virker igen.

Kan Brille og bartfreak ikke give mig et svar så jeg kan sende nogle point for indsatsen :-)
Avatar billede screem_brille Novice
20. februar 2007 - 19:10 #20
svar
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. februar 2007 - 19:36 #21
måske du skulle ta´ dem selv..
Avatar billede vipervision Nybegynder
23. februar 2007 - 10:00 #22
Nå... I var jo der og forsøgte at hjælpe :-)