Avatar billede martin7 Nybegynder
19. februar 2007 - 21:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

netbank virker ikke

hej.
jeg har kile købt mig en Macbook og er det er helt nyt for mig.

problemet er at jeg ikke kan få min netbank til at virke.
Jeg har Bgbank/danske bank , da danskenetbank virker på samme måde.

når jeg kører en kontrol på om jeg har alt det nødvendig, melder den tilbage at jeg har det hele på nær adobe reader.
jeg har instaleret adobe reader, men det viker ikke alligevel-
nogen der kan hjælpe mig.
vh martin
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. februar 2007 - 21:32 #1
Så vidt jeg ved, kræver Danske Netbank Microsofts version af Java, og ikke Suns Java (som er den originale)..

Ja, der findes 2 udgaver.. Du kan hente dem her: http://www.znn.dk/

Jeg ved dog ikke hvordan det er, når det er på Mac..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. februar 2007 - 21:33 #2
Avatar billede martin7 Nybegynder
19. februar 2007 - 21:40 #3
hej thesurfer.
jeg kommer fra en windows pc og har brugt e-safekey. men som jeg læser det på danskebanks side, så skal man have activcard for at det virker. jeg forstår det sådan, gør du også det ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. februar 2007 - 21:46 #4
Jo, det gør jeg.

Det samme skal man (ActivCard) med f.eks. browseren Mozilla FireFox (mener jeg at det var)..

Der er simpelthen ikke andre muligheder..

Du er velkommen til at kontakte Danske Netbanks support.. og nu hvor du er igang med at kontakte dem, spørg dem hvordan de kan påstå at hjemmesiden og netbanken kontrolleres "ved hjælp af W3Cs valideringsservice, validator.w3.org", når den ikke engang er valid! :-)

De skriver det her (i bunden): http://www.danskebank.dk/foruds

W3Cs valideringsservice (validator.w3.org) siger:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.danskebank.dk%2FLink%2Fforuds
Avatar billede martin7 Nybegynder
19. februar 2007 - 22:02 #5
jeg har lige ringet ind til dem, og de sagde jeg skulle have activcard, jeg spurgte ikke om det med w3c, for jeg havde ikke læst din besked, det kunne ellers have været sjovt.

tak for din hjælp. hvis du lægger et svar får du point.
hvis du har en god side med mac-fiduser, ville jeg blive super glad. for jeg har da lidt begynder vanskeligheder :-), det kan vel ikke helt undgås.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. februar 2007 - 22:11 #6
I film vinder de gode altid, og der vil være plads til alternativer, som f.eks. andre browsere, computer, systemer, osv..

I virkeligheden, der er en modsætning til film, vinder skurkene alt for ofte.. :-)

- Snup du bare selv pointsne.. husk at markere dit navn i boksen til venstre, og derefter klikke på Accepter-knappen.. ellers sker der ikke noget..

Hav en god aften. :-)
Avatar billede martin7 Nybegynder
19. februar 2007 - 22:16 #7
okay jeg tager pointne selv.
tak for din tid og hjælp.
selv om jeg har lidt begynder vanskeligheder, så er jeg ikke i tvivl om at jeg bliver rigtig glad for min mac.
kører du selv mac ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. februar 2007 - 22:53 #8
Ahh.. det glemte jeg at svare på..

Desværre, jeg kører Windows.. Og lidt Linux (Knoppix, Ubuntu)..

Mine Mac-dage ligger langt tilbage, hvor min far havde en Mac LC og små andre Macs.. :-)

Mon ikke at du kan finde hjælp her?: http://www.macnyt.dk/forum/

Ellers en søgning på "mac forum": http://www.google.com/search?q=mac+forum&lr=lang_da
Avatar billede aeblenet Nybegynder
20. februar 2007 - 09:59 #9
Uden krav om point . . .

Brug Camino til din danskenetbank.dk
-det fungerer:

http://www.caminobrowser.org/