Avatar billede gigraf Nybegynder
19. februar 2007 - 21:04 Der er 2 kommentarer

Computer starter ikke

Har installereret foelgene hardware;

Motherboard: Asrock ps4i65g (socket 478)
CPU: Intel Celeron D 2,66 ghz, socket 478
Ram: Infenion ddr333 512 MB

Alt er tilsluttet som normalt, har samlet en del computer igennem tiden, det er foerste gang at jeg har problemer i den her grad.

Computeren starter godt nok, DISKEN spinder op, Fanen spiner ogsaa.
Ergo er PSUen i orden, der er stroem til boardet.

Men jeg hoere ikke nogen tikken fra RAMMEN, computer er helt stille naar jeg starter, kun disken og cpu fanen laver lidt larm, meget lidt!

Skaermen er sort, og forbliver sort.

Har proevet med et andet ram modul af ddr400, og et andet grafik kort, begge uden held.. Altsaa med samme resultat.

Jeg har tjekket flere gange at alle kabler sidder rigtig paa motherboardet...

Hvad ellers kan jeg goere, er det mon Biosen der er doed, eller er det CPUen ??
hvordan troubleshooter jeg det her??

paa forhaand tak,
Avatar billede matcho Nybegynder
20. februar 2007 - 10:32 #1
Har du kontrolleret på hjemmesiden om bios versionen understøtter cpuen.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
21. februar 2007 - 10:38 #2
hvis du har mod på det kan du prøve at tage cpu køleren af og mærke med fingeren på cpu'en om den bliver varm (selvfølgelig skal den kun være tændt i et par sekunder)
Dette er IKKE noget jeg selv har prøvet, men har hørt at man kan gøre det.

Ellers har jeg nogenlunde oplevet samme problem, faktisk to gange, og begge gange har bundkortet været synderen (eller rettere sagt grafikkort porten, da alt andet på bundkortet virkede)