Avatar billede krestian Nybegynder
19. februar 2007 - 16:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Logge på domæne

Hej alle,

Jeg har en win2003 server som blandt andet er domæne controller...

Jeg har oprettet et domæne og logger min klient på. Jeg har tilføjet klienten til domænet og har en valid brugerkonto (og password) på domænet.

Jeg kan også godt logge klienten på domænet, men der er en del ting som ikke helt fungerer. Nedenfor nogle eksempler:

Det ser ud som om, at der ikke bliver oprettet den rette mappe under C:\Documents and Settings. Altså en mappe domæne\brugerkontonavn til mine settings.

Jeg kan heller ikke tilføje en AD bruger til en mappe, da den ikke kan "finde" nogle brugere i domænet.

Forbindelsen fra klienten (Outlook) til min mailserver (på serveren) virker heller ikke. Den skriver "forbindelsen til serveren blev afbrudt....".

Det ser ud som om, at jeg er logget på domænet, men alligevel ikke!?!?

/Krestian
Avatar billede screem_brille Novice
19. februar 2007 - 17:00 #1
og du har meldt klienten korrekt ind i domænet ?
Avatar billede krestian Nybegynder
19. februar 2007 - 18:00 #2
Øh, det ser det jo ikke helt ud til!

Jeg har været inde og skifte fra en workgroup til domæne. Skrevet domænet, indtastet en brugerkonto som har adgang til domænet og derefter genstartet!
Avatar billede krestian Nybegynder
19. februar 2007 - 18:01 #3
Jeg logger også på domænet med valid brugernavn og pw ved startup af klient...
Avatar billede krestian Nybegynder
21. februar 2007 - 08:58 #4
Lukker