Avatar billede lbe Nybegynder
19. februar 2007 - 14:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mystik omkring grafikkort?

Jeg skal hjælpe min far med at sætte 2 skærme til hans PC. Det virke bare ikke, for der er problemer med driverne.
Der er 2 udgange på PCern, men når jeg går ind under egenskaber er det kun et standard grafikkort, ingen driver eller fabrikat oplyst.
Indstalleret drivere igen, virker ikke. Har haft PCern hos en der lever af at lave PCer, som siger det ikke er det rigtige kort jeg har oplyst ham om. Mine oplysninger har jeg fået fra AIDA, et program der kan se alt PCeren.

Hvordan kan man se hvilket grafikkort man har?
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2007 - 16:47 #1
Avatar billede lbe Nybegynder
19. februar 2007 - 17:45 #2
Det prøver jeg.
Jeg har hørt at disse programmer ikke altid er pålidlige.
Er der nogen der ved hvordan disse programmer artbejder.

Lars
Avatar billede mads-3 Nybegynder
19. februar 2007 - 22:01 #3
programmerne viser vel det BIOS siger til dem.. Eller hvad der nu fortæller dem det.
De burde nu være rimelig pålidelige.
Men ellers kan du åbne computeren og kigge hvad der står på kortet. Det er nok den bedste måde at finde ud af det på.
Nu er du sikker på at der overhovedet er et grafikkort og det ikke bare er onboard, ikke?
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2007 - 16:02 #4
Hvordan gik det - fandt du ud af om du havde et seperat grafikkort eller det var onboard
Avatar billede lbe Nybegynder
24. februar 2007 - 19:11 #5
Problemet blev løst ved at købe et nyt grafikkort, som heller ikke kunne indstalleres.
Derfor kunne det kun være i Windows, så det blev indstalleret på ny, og så virkede det.

Ellers tak for det gode link.
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2007 - 20:02 #6
Ja velbekommen, så kan du godt lukke spørgsmålet !!!!
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2007 - 23:27 #7
Tak for point