Avatar billede suckatphp Nybegynder
19. februar 2007 - 13:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Trådløst internet til skole

Hej

Vi vil på den skole hvor jeg arbejder, gerne have sat et trådløst netværk op. Jeg har derfor testet lidt med nogle linksys AP'ere til hjemmebrug, for ikke at købe noget der er helt galt. Dette har medført at jeg kan forudse nogle problemer, når den endelige opsætning skal finde sted. Det skal siges, at vores internetforbindelse er meget langsom, så hastigheden kan stort set ikke blive værre, selv om der er mange koblet til (dette er med vilje, tager lysten fra eleverne til at hente ting de ikke skal).

Der kan ikke kobles flere end 20 klienter på hver AP, hvis dette sker, så lægger den sig ned og kan ikke bruges. Dette er i sig selv ikke til problem, da forbindelsen i så fald er meget langsom. MEN .. dette medfører at AP'en konstant lægger sig ned, selvom der er et andet AP som har ledig kapacitet.

Jeg har forsøgt at lave flere SSID til at eleverne kan koble sig på. Dette burde virke i teorien, men når virkeligheden råder, så kan det ikke lade sig gøre.

Er der nogen der har kendskab til hvordan dette kan løses. Jeg eftersøger en genial ide eller noget bedre udstyr, der kan løse dette.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede screem_brille Novice
19. februar 2007 - 13:37 #1
20 klienter pr AP vil uden tvivl give dig problemer.
Avatar billede suckatphp Nybegynder
19. februar 2007 - 13:41 #2
ja .. men hvis jeg kunne finde en måde at sætte x antal AP'ere op, så der er måske 10 per AP, så vil jeg gerne det. Men det kræver at der sker en eller anden kommunikation mellem de forskellige enheder, så alle brugere ikke blot kobler sig på den samme AP.
Avatar billede renehinsch Praktikant
19. februar 2007 - 15:09 #3
For at undgå de problemer du nævner vil jeg foreslå at du holder dig fra SOHO type produkter som aldrig har været designet til brug i den skala du har behov for. Mange prøver det for at spare penge og løber ind i problemer. Der findes løsninger som kan det du efterlyser. Vi anvender som regel www.bluesocket.dk produkter som også har den fordel at de styrer adgangskontrol, gæste adgang og kan checke brugere mod et evt windows domæne.
Avatar billede suckatphp Nybegynder
24. februar 2007 - 16:04 #4
lukker
Avatar billede screem_brille Novice
24. februar 2007 - 16:13 #5
hvad blev løsningen så ?
Avatar billede renehinsch Praktikant
24. februar 2007 - 17:01 #6
Jeg vil også gerne høre hvad du fandt ud af :-)
Avatar billede suckatphp Nybegynder
24. februar 2007 - 17:13 #7
hehe ... well ... løsningen blev at jeg udskyder at investere i nyt udstyr, da jeg ikke er sikker på hvad jeg får. Så der er kun netværk til lærerne ;-)