Avatar billede loproc Praktikant
19. februar 2007 - 08:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Print over IPSec tunnel

Hejsa

For nylig har trykkeriet jeg arbejder for købt et trykkeri i en anden by, og i den forbindelse har jeg lavet en IPSec VPN tunnel mellem de to lokationer. Imidlertid bruges print-funktionen i C5 dos udgaven heftigt på begge lokationer, og det virker fint over lokalnettet (med "net use lptx: \\server\printer") men når det skal over IPSec tunnelen (fordi C5 kører på en terminal server på den ene lokation) virker det ikke. I den ene ende er en Windows XP (terminal serveren) og i den anden er en gammel Windows 98 (fil/print server på den anden lokation)

Er der nogen der kan finde på en løsning?

På forhånd tak
Martin Kruse Jensen
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. februar 2007 - 08:40 #1
Så vidt jeg ved kan C5 printe lokalt. Jeg har haft et tilsvarende issue med SAP over meget tynde sat forbindelser og her satte vi klienterne op til at printe lokalt på en lokal printer
Avatar billede loproc Praktikant
19. februar 2007 - 08:44 #2
Jo, men problemet er jo at programmet kører på en terminal server, så hvis den "printer lokalt" på maskinen, er det jo på den forkerte lokation printet kommer ud... Det jeg bare ikke forstår er, hvorfor det ikke virker med "net use lptX: \\server\printer" over tunnelen, når det gør på lokalnettet...
Avatar billede loproc Praktikant
19. februar 2007 - 14:21 #3
Aha! Det viser sig slet ikke at være netværket, men at den printer jeg forsøgte at printe til er en GDI printer uden PCL understøttelse. Derfor kan jeg ikke printe fra DOS. Ergo har jeg netop hentet en ny printer.
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. februar 2007 - 15:43 #4
Sådan er det, problemer der i første omgang ser ud til at have meget komplicerede løsninger, viser sig ofte at være ganske enkle når man først ser lyset