Avatar billede rickie Juniormester
18. februar 2007 - 14:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Forkert i where kommando

Hey!

Er der nogen der kan forklare hvorfor dette ikke virker?
...
AND SDB.[lsp] LIKE '* POR.[Mepe] *'
...

Det virker hvis jeg i stedet for at skrive POR.[Mepe] tex skriver ud en värdi som jeg ved findes i tabellen

- - HELE KODEN - -
sSQL = "INSERT INTO tblResultat ([resMe], [resLSP], [resNode], [resMepe])" & vbCrLf & _
"SELECT UCASE(POR.[Me]), UCASE(SDB.[lsp]), UCASE(SDB.[sdp]), UCASE(POR.[Mepe])" & vbCrLf & _
"FROM [tblPortar] AS POR, [tblSdb] AS SDB" & vbCrLf & _
"WHERE POR.[Me] = SDB.[node] AND SDB.[lsp] LIKE '#* POR.[Mepe] *#' " & vbCrLf & _
"GROUP BY (POR.[Me]), (SDB.[LSP]), (SDB.[sdp]), (POR.[Mepe])"
DoCmd.RunSQL sSQL
End Sub
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2007 - 21:29 #1
Prøv!~)

AND SDB.[lsp] LIKE '" & "* POR.[Mepe] *" & "'
Avatar billede jesperthomsen Nybegynder
19. februar 2007 - 12:22 #2
Det kan også være AND SDB.[lsp] LIKE '* ' & POR.[Mepe] & '*' du skal bruge. Ellers søger du på at feltet indeholder teksten POR.[Mepe] og ikke indholdet af feltet.