Avatar billede troelss Nybegynder
18. februar 2007 - 14:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med fornyelse af IP (trådløs)

Hej.

Jeg har en bærbar med indbygget trådløs netværk, men her på det sidste har jeg ikke haft meget held med at få forbindelse.

Når jeg tænder computeren søger den efter routeren og efter noget tid stopper den med meddelelsen om "Signalstyrke udmærket", men jeg kan ikke komme på nettet.
Jeg har prøvet følgende:
- Genstart af maskinen
- Afbryde forbindelsen til routeren (både under "Trådløs netværksforbindelse og ved den fysiske knap ved tastaturet)
- Deaktivere Netværkskortet
- Angive en fast IP-adresse og derefter fjerne den igen
- Logge af/Logge på
- Bruge den indbyggede "Reparer"-funktion
Når jeg har siddet i 20-30 minutter og prøvet lidt af det hele igen og igen, får jeg pludselig adgang til nettet.

De andre som bruger routeren har ingen problemer.

Har I en ide om hvad der kan være galt?
Avatar billede halifax Nybegynder
18. februar 2007 - 15:17 #1
Kan være et winsock2 problem.
Prøv WinSock XP Fix 1.2 freeware
http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enhancements/WinSock-XP-Fix.shtml
Avatar billede troelss Nybegynder
18. februar 2007 - 20:10 #2
Det har jeg så prøvet nu og det virkede ikke. Backupen virkede heller ikke, så nu kan jeg slet ikke komme så nettet. (denne besked er skrevet fra min mobil)
Avatar billede troelss Nybegynder
19. februar 2007 - 21:55 #3
Jeg fik en datamatiker til at se på det, så nu virker det. Beklager, men jeg lukker og tager pointene tilbage.

Jeg kan ikke give en løsning på problemet, for jeg så ikke hvad han gjorde.
Avatar billede troelss Nybegynder
19. februar 2007 - 21:56 #4
...