Avatar billede npm Nybegynder
18. februar 2007 - 14:33 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

HD dvdoptager vil ikke optage digitalt tv

Jeg har købt en dvdoptager med harddisk af mærket LG RH 188. Den optager det analoge tvsignal fint. Men fornylig fik jeg opsat en ekstra antenne og en digitalbox således at jeg kan se dr1, tv2 og dr2 med digitalt signal. Det går fint igennem, men optageren vil ikke optage. Efter 2min til ca 30 min. kommer et skilt på skærmen "recording blocking signals have been detected" hvorefter optagelsen stopper. DR og forhandleren kan ikke forklare hvorfor. Kan I???
Avatar billede strych9 Praktikant
19. februar 2007 - 00:34 #1
Tilsyneladende skyldes det "Macrovision", og du skal gå ud og købe sådan en Copymate dimmer:
http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/2/255962.html
Avatar billede strych9 Praktikant
19. februar 2007 - 00:36 #2
Tilsyneladende tonsvis af LG kunder med det problem der: http://www.google.com/search?hl=da&client=firefox-a&channel=s&rls=org.mozilla%3Ada%3Aofficial&q=%22record+blocking+signals%22&btnG=S%C3%B8g&lr=

Fejlbeskeden er "Record blocking signals" og ikke "Recording blocking signals". Vær sød at skrive den helt korrekte fejlbesked næste gang du stiller et spørgsmål. :)
Avatar billede gurly Praktikant
19. februar 2007 - 00:38 #3
digital tv er digitalt, og når en digitalboks har lavet det digitale signal om til et analogt scart signal, med billed kvalitets tab, så er der ikke længere tale om digital tv, jeg kunne forstå hvis boksten så var forbundet med dvi eller hdmi, som er digitale forbindelser, men et scart stik bliver altså aldig i digital kvalitet.

ægte digital tv kan du kun se med et tv med indbygget digital tuner  c",)

når det er sagt, så lyder der underligt, jeg ved at digital tv giver en mulighed for at de kan sende et kopibeskyttelses signal med ud, men jeg havde bestemt ikke regnet med at de ville benytte det, er det DR og TV2 der gør det ?

jeg ved at hdmi også også kan indeholde et kopibeskyttelses signal, men hvis du har forbundet dit tv med acart stik så kan det jo ikke være den type der er tale om.

hvis vi så kigger på hvad type kopibeskyttelses signaler et scart stik kan indeholde så er der to typer, det ældst er "macrovision" som blev benyttet i vhs video maskiner, og så et nyere syatem som hedder "CGMS" og som bliver benyttet på mange købte dvd film, det gør at man ikke kan kopiere via scart udgang på en dvd maskine til en dvd harddisk brænder, og jeg vil næste spise min gamle hat på at det er
"CGMS" som er dit problem.
du kan købe sådan en video stabilizer, så er jeg ret sikker på at du får løst prøblemet, video stabilizer fjerner både "macrovision" og "CGMS"
http://avconnection.dk/?PGr=654&ML1=1&ML2=1&ML3=79&ML4=251
Avatar billede gurly Praktikant
19. februar 2007 - 00:42 #4
der findes mange billigere bokse en den jeg linkede til, men de fjerner kun "macrovidion" og jeg tror altså at det er det nyere "CGMS" som bliver brugt
Avatar billede gurly Praktikant
19. februar 2007 - 00:50 #5
her er den lidt billigere, direkte fra video stabilizer dk
http://www.videostabilizer.dk/
Avatar billede gurly Praktikant
19. februar 2007 - 00:56 #6
de forskellige type beskyttelse er beskrevet nederst på denne side fra videostabilizer dk
http://www.z-upit.dk/eshop/macrovision.php
Avatar billede npm Nybegynder
20. februar 2007 - 07:54 #7
Sorry, jeg er ret ny her og ikke særlig god. Jeg klikkede på "accepter" og sendte og troede alt var i orden. Hvor skal jeg markere ude til venstre? I skal selvfølgelig have jeres point)
npm
Avatar billede gurly Praktikant
20. februar 2007 - 17:58 #8
ja vi har fået point her. der står "accepteret svar" både ud for mig og strych9  c",)