Avatar billede Hr. Thorsted Mester
18. februar 2007 - 14:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kommer man fra trådløs til kabel

Mit hus er indrettet på en sådan måde at der vil være mest hensigtsmæssigt at køre trådløst i det meste af huset, men det sker jeg "kigger" på ældre pc'er der kun har alm. netkort og ingen usb. Her er det så jeg kommer til at mangle muligheden for at gå fra trådløs til alm. kabel.
Gode forslag belønnes.
Avatar billede michaels102 Nybegynder
18. februar 2007 - 14:24 #1
Nu ved jeg jo ikke hvordan du køre trådløst, men hvis tilfældet er at du bruger ap kan du købe en trådløs router der er som regel en 4 ports switch hvor du ville kunne bruge kabel til de ældre pcere
Avatar billede ierikk Nybegynder
18. februar 2007 - 14:28 #2
Linksys har udstyr der kan modtage trådløs og signalet går så over i kabel med RJ45 stik
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
18. februar 2007 - 14:53 #3
ierikk@
Det var lige det jeg leder efter. Smid et svar.
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
18. februar 2007 - 14:59 #4
Jeg kan bare ikke finde det på Linksys hjemmeside. Har du en model type ell.
Avatar billede old-faithful Praktikant
18. februar 2007 - 15:23 #5
Du skal have fat i en såkaldt "trådløs bro" (wireless bridge). Du kan bl.a. finde sådanne ved at søge på www.edbpriser.dk.
Avatar billede ierikk Nybegynder
18. februar 2007 - 15:36 #6
http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=71&Sort=Wanted&Soegeord=+Wireless+Ethernet+Bridge+
jeg har brugt en ældre model Linksys
wett 11 i ca 4 år
virker glimrende
Avatar billede ierikk Nybegynder
18. februar 2007 - 15:39 #7