Avatar billede kard Nybegynder
18. februar 2007 - 14:00 Der er 3 kommentarer

Wifi virker ikke optimalt

Hej

Jeg har en Trådløs router (ZyXel 2602HW-D1A) fra Fullrate og en bærbar med trådløs 58Mbit indbygget (Intel PRO/wireless 3945ABG) med de nyeste driver fra Intel. Jeg har en 15Mbit/1Mbit forbindelse. Når jeg downloader noget, henter det ligesom i hakker og ikke altid så hurtig, som jeg havde ønsket mig. Og foreksempel hakker det altid, hvis jeg streamer Video fra Sputnik, DR TV og Youtube m.fl. Men så skulle jeg lige teste forskellen mellem trådløs og kabel og sikke en forskel! Med kabel kører det bare perfekt, så den udnytter de 15Mbit. Har også testet forskellen på TDC's hastighedstest og der er meget forskel på resultatet af Kabel og det trådløse. Jeg kan ikke forstå, hvorfor hastigheden er så dårlig, når den har forbindelse til den trådløse router med 58Mbit og signalet er virkelig god. Den skulle jo sagtens kunne trække min internetforbindelse...

Jeg har prøvet en del forskellige indstillinger på driveren på den bærbare og ændrer indstillinger på routeren, men ingen forbedring. Så er der nogen, der har en ide, til hvordan jeg optimere min trådløse forbindelse?
Avatar billede kenp Novice
18. februar 2007 - 23:10 #1
ja men nu er det ikke den teoritiske hastighed som afgøre hvordan det går.. men den reele hastighed som dit trådløse kan klare... min zyxel kan reelt f.eks. kun klare ca. 27 mbit. og hos dig lyder det som om at din ikke engang kan klare det du har.. så det tyder på at den router du har fået fra fullrate ikke er kraftig nok (ram og cpu kraft)
Avatar billede kard Nybegynder
18. februar 2007 - 23:52 #2
Det er da en mulighed, men så er det da noget ringe af Fullrate, hvis de giver deres kunder en dårlig router, som ikke engang kan trække det.
Avatar billede kenp Novice
19. februar 2007 - 12:17 #3
Det er vi ikke uenige i. Jeg læste en artikel i går (kan ikke finde den) om andre brugere som havde samme problem, som fik ombyttet deres router hos dem)