Avatar billede rickypriv Nybegynder
18. februar 2007 - 09:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvor ligger mine installerede programmer?

Hej ..

Jeg er begyndt at rode lidt med mac. for lissom at lære denne verden lidt. :o)
Det ser meget spændende ud, og jeg er stadig imponeret.

Men bla. hentede jeg Adium og installerede det.
Efter en genstart kan jeg dog ikke finde programmet , ud over den dmg fil der ligger på skrivebordet.
Burde den ikke lægge sig under Programmer, når man klikker på Finder?
Avatar billede straszek Praktikant
18. februar 2007 - 09:48 #1
Du har ikke installeret programmet - en dmg-filer er en slags midligertidig disk. Du skal trække adium ikonet fra dmg-"disken" til din program mappe, for at det bliver på mac'en
Avatar billede rickypriv Nybegynder
18. februar 2007 - 09:54 #2
Ahh .. smart.

Med andre ord behøver man ikke installere et program for at køre det. :o)
Avatar billede straszek Praktikant
18. februar 2007 - 09:56 #3
nej det er ikke nødvendig
Avatar billede oddj0b Nybegynder
25. februar 2007 - 00:39 #4
Hvis jeg har forstået det korrekt er nogle programmer nød til at ligge i application mappen, fordi den har flere system rettigheder end en midlertidig disk.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
25. februar 2007 - 21:50 #5
Programmet kørte fint fra dens mappe, eller disk om i vil.

Men programmet var bare ikke at finde i systemet efter genstart.

Her hjalp straszek's forklaring med at den skal trækkes over i program mappen, for rent faktisk at blive installeret.