Avatar billede strife Nybegynder
17. februar 2007 - 22:28 Der er 11 kommentarer

Vurdering og test af www.strife.dk

Hej allesammen...

Jeg har givet mit site et "makeover".
Siden skal fungere som blog, showcase, billedgalleri osv.

I må meget gerne gå siden igennem og hvis i finder fejl eller andre ting må i gerne sige til, link evt. til et screenshot og fortæl hvilket OS og browser i bruger.

Ellers tal frit fra leveren, hvad synes i er godt, hvad synes i er skidt.

http://www.strife.dk

På forhånd tak
Michael Nielsen
Avatar billede coderdk Praktikant
17. februar 2007 - 22:49 #1
Jeg har intet problem med sitet overhovedet. Det virker sammenhængende, gennemført stilmæssigt og ikke overdreven brug af sIFR. Jeg har intet andet at indvende, end at jeg personligt synes at det er lidt for mørkt, men det er en smagssag. Jeg synes stadig sitet er fedt.
Avatar billede strife Nybegynder
17. februar 2007 - 22:52 #2
coderdk >> Mange tak for den fine anmeldelse. Da jeg designede sitet var jeg faktisk meget i tvivl om den skulle være mørk eller lys. Men jeg valgte det mørke da jeg syntes jeg havde lavet så meget andet lyst.
Avatar billede kurdo Novice
18. februar 2007 - 00:19 #3
hmm, synes meget fedt, jeg kan selv lide mørke farver. og menuen er ret fedt.  eller jeg synes alt ved det er fedt. :) hehe.  lige en ting. jeg synes det er dårligt i gæstebogen hvor man skal skriver sin email, ikke mange der gider at angiver sin email..
Avatar billede strife Nybegynder
18. februar 2007 - 13:05 #4
kurdo >> Tak for det. Mht. at skrive email når man skriver en kommentar eller i gæstebogen, så har du måske ret, men emailen bliver ikke vist, og hvis det er et spørgsmål om anonymitet kan man jo bare skrive test@test.dk, eller noget andet.
Avatar billede kurdo Novice
18. februar 2007 - 13:09 #5
ja oka, måske skulle du skrive - emailen bliver kun vist til admin eller noget.:) hehe.
Avatar billede strife Nybegynder
18. februar 2007 - 13:35 #6
kurdo >> Ja du er nok inde på noget... Måske skulle jeg lave en "Privacy Statement" eller noget i den stil. Lige en artikel hvor jeg skriver noget om at deres oplysninger ikke vil blive brugt til noget osv.
Det har jeg også læst på en blog at bla. Google vist skulle være glad for (ved dog ikke om der er hold i det)
Avatar billede khalus Nybegynder
21. februar 2007 - 19:59 #7
Nu sidder jeg på en linux PC med Mozilla Firefox, og jeg kan ikke se nogle bogstaver i de grå kasser, medmindre jeg markerer dem. Du kan se det her http://img364.imageshack.us/my.php?image=expdf2.png .
Bortset fra det, så synes jeg, at det er en meget stilren side, og designmæssigt er der ikke noget man kan sætte en finger på.
Avatar billede strife Nybegynder
22. februar 2007 - 08:40 #8
khalus >> Det er sIFR, en metode til at vise speciele skrifttyper som ikke behøver at være installeret på din computer.

Det kører vha. flash og javascript, men jeg kan se at du kan se mit slideshow, og hvis du ikke havde flash eller javascript, ville den vise dem med en alternativ skrifttype som er defineret i css'en.

Jeg tror jeg må undersøge lidt om sIFR og Linux support, men 1000 tak for det, det er sådan noget der er helt umuligt selv at teste.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
28. februar 2007 - 09:41 #9
Smæk en VMserver ind, installer en Linux-distribution og test. Jeg har gjort det tilsvarende med en Windows 2000, for teste mod Internet Explorer 6, da jeg kører med 7'eren på min maskine.
Det er ikke verdens hurtigste løsning, men den er nem og ligetil.
Avatar billede coderdk Praktikant
28. februar 2007 - 11:44 #10
Hvorfor ikke bare en LiveCD fra en eller anden linux distro? :)
Avatar billede fixxxer Nybegynder
28. februar 2007 - 11:56 #11
Jeg foretrækker ikke at skulle boote min pc op hver gang jeg skal se om og hvorledes en lille rettelse skaber sig.