Avatar billede kimpolo Novice
17. februar 2007 - 19:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan WIN XP startes op efter skift af bundkort

Jeg har købt nyt bundkort + CPU og ram og har haft det prøvemonteret med harddisk , men kom kun til velkomstskærmen , hvor musen ikke ville virke ,da jeg skulle trykke på brugernavn
Har så sat det til det gamle system igen

Men hvordan kan jeg få Win XP til at køre igen med den nye system
Skal/kan jeg sætte XP cd i og køre repair
Kan man installere drivere til det nye bundkort inden motering og vil det virke
Eller findes der en nem program backup program, så de ikke skal nyinstalleres
Jeg vil være ked af at formatere og installere det hele igen

Mvh. KimH
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. februar 2007 - 19:43 #1
Hvis det nye bundkort f.eks. har nyt chipsset, så vil det ikke umiddelbart lade sig gøre. her skal du ud i en repair af styresystemet før det vil virke.

Sæt det nye bundkort i
Boot på din XP cd og lave en rapair at styresystemet, så vil det normalt virke
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. februar 2007 - 19:48 #2
Når repair så er gennemført, så tag backup af dine data, og installer XP fra bunden igen.

Giver mere stabilt system.
Avatar billede kimpolo Novice
17. februar 2007 - 20:03 #3
Hvad bruger jeg til at tage backup af programmer . foretrukne og Email
Jeg synes det er næsten uoverkommelig at få sine programmer installeret igen. men der er måske ingen anden udvej ?

Mvh. KimH
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. februar 2007 - 21:28 #4
Du bør tage backup af data og mail for en sikkerhedsskyls, men prøv først med repair, hvis det virker tilfredsstillende, så er der ingen grund til at bruge en weekend + på ar re installerer fra starten. Virker det ikke kan du altid starte forfra
Avatar billede kimpolo Novice
17. februar 2007 - 22:31 #5
OK  tak for svar
Så prøver jeg med en Repair , når jeg får det monteret i morgen

Mvh.  Kim