Avatar billede hafus Praktikant
17. februar 2007 - 01:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at bygge MediaPC

Hej Eksperter.

Jeg søger ham der har fingeren på pulsen hvad angår det bedste og smarteste af instikskort m.v.
Jeg vil bygge en komplet mediepc, med alt hvad der skal bruges for at kunne opfylde nedenstående. Kabinettet kan godt være stort da jeg vil gemme det væk i bryggerset.
Jeg vil ridse  min situation op: Jeg har en 50" plasma uden tuner i, som skal fungere som hovedfjernsyn. Jeg havde tænkt mig at koble det til en mediepc, hvor jeg så kan styre alt. Dvs. se fjernsyn (digitalt), teksttv, kunne optage, styre min musiksamling, se mine fotos.
Det jeg lægger størst vægt på er at det kommer til at fungere som et alm. fjernsyn, selvom det faktisk er en pc. At man nemt zapper med fjernbetjeningen (som meget gerne må være pæn), at teksttv fungerer perfekt, og at brugerfladen er pæn.
Det er i et villakvarter uden kabeltv. Dog har jeg tænkt mig at få en parabol på et tidspunkt som også gerne skulle kunne sluttes til et sted.
Plasmaen har VGA og HDMI indgang.

Er de nogen her der kan anbefale hvilket hardware jeg skal invistere i, belønner jeg godt :-)

/Rasmus
Avatar billede strych9 Praktikant
17. februar 2007 - 08:59 #1
Hvor langt står dit bryggers væk fra der hvor du vil sidde og se tv? Der skal jo sidde et kabel mellem den modtager som får signal fra fjernbetjening og computeren. Dette kabel har nok begrænset længde.

Noget andet er HDMI kablet. Det er vist max 15 meter hvis kablet er af god kvalitet, men der findes selvfølgelig hubs så du kan køre det over fiberoptisk kabel op til 100 meter. Det koster dog alt sammen.
Men altså, skriv lidt om længder og dine muligheder for at bore i vægge osv.
Avatar billede hafus Praktikant
17. februar 2007 - 10:53 #2
Der er 10-12 meter til bryggerset og alt er gjort klar med tomrør osv. Har også krybekælder så der er rig mulighed for at trække kabler.
Avatar billede hafus Praktikant
13. februar 2014 - 22:52 #3
Det blev en MacMini.

Tak for hjælpen