Avatar billede kold6000 Nybegynder
16. februar 2007 - 17:49 Der er 7 kommentarer

Kan se c.-drevet på min win 2003 server via terminalopkobling

Jeg har nogle terminalklienter som kobler op på min win 2003 server.

Når jeg gør dette kan jeg se c-drevet på min win 2003 server under denne computer.
Det er dog ikke muligt at foretage ændringer på drevet fra terminalserverne.
Jeg vil meget gerne undgå at man overhovedet kan se c-drevet (med windows mm mappen)
Kan man fjerne dette for de enkelte terminal klienter
Avatar billede screem_brille Novice
16. februar 2007 - 17:58 #1
ja (med forbehold) der er en policy der kan hide drev (men er ikke 100% sikker på det virker på C drevet)
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2007 - 11:39 #2
Mener jeg ikke da med mindre du fx. har flyttet Documents and Settings skal de have adgang til drevet !
Avatar billede screem_brille Novice
18. februar 2007 - 11:25 #3
skrive adgangen fjernes ikke, det er "kun" selve drevet der ikke vises, lidt som når man skjuler en mappe med $
Avatar billede kold6000 Nybegynder
22. februar 2007 - 22:19 #4
Jeg kan godt se at det nok ikke er smart at hide c-drevet.
Kan jg få et svar,?
Avatar billede screem_brille Novice
22. februar 2007 - 22:29 #5
hvorfor er det ikke smart ? drevet skjules kun, der er stadig fuld læse/skrive adgang, det er kun muligheden for at navigerere rundt der fjernes.
Avatar billede kold6000 Nybegynder
17. marts 2007 - 11:10 #6
Undskyld at jeg først vender tilbage nu, men jeg har været hængt voldsomt op af arbejde.
Jeg tror at jeg vil prøve at hide c-drevet, man jeg kan ikke finde den policy der gør det.
Er der nogen der ved hvor jeg finder den?
Avatar billede ravnen84 Nybegynder
26. marts 2007 - 00:22 #7
Du finder dem i Userconfig >> Adm >> Windows-components >> Windows Explorer.. Der er en der hedder "Hidde these.." og en der hedder "Forbid.. " tror jeg.. Her kan du vælge lige præcis hvilke drev der ikke skal kunne ses..

Og det gøres på brugerne, så derfor kan du lade visse bruger tilgå c og andre ikke se eller tilgå det..