Avatar billede kold6000 Nybegynder
16. februar 2007 - 17:46 Der er 18 kommentarer

Server smider klienter af kl. 1800, hver dag

Jeg har en domænecontroller på en win 2003 standard server.
Hver dag kl 1800 bliver alle arbejdsstationer smidt af.

De kan stadig benytte internettet, men de mappede server drev lukkes.
Derefter skal man genstarte de enkelte klienter, så kører alt som det skal.

Er der et sted der erlavet en slags sikkerhedspolitik eller hvad er der galt?

Det skal lige siges at de enkelte ikke kører som terminalserver, men blot logger på domænet som alm. pcer.
Avatar billede screem_brille Novice
16. februar 2007 - 17:50 #1
hent group policy management fra MS, og se om du lokalisere fejlen udfra det test værktøj der er deri, siger loggen på serveren noget om hvorfor de logges af ? (det behøver ikke være en GPO der er skylden, en backup rutine kan også gøre det, selvom det ikke burde ske)
Avatar billede snowball Novice
16. februar 2007 - 17:59 #2
Er "Logon hours" evt. sat for dine brugere?
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2007 - 20:31 #3
det lyder som "logon hours" !
Avatar billede kold6000 Nybegynder
21. februar 2007 - 21:31 #4
det er desværre ikke logon hours.
De står til at det er lovligt at logge på 24-7.
Jeg kan jo også logge på, hvis bare jeg genstarter
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2007 - 22:17 #5
så må det være en gpo der laver noget ligende "force logoff before backup".
Bruger du GPMC ? så kan du hurtigt få et overblik !
Avatar billede kold6000 Nybegynder
21. februar 2007 - 22:20 #6
Nej, det jeg desværre ikke og kender det heller ikke.
Er det til at håndtere, eller er det en videnskab at sætte sig ind i det?
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2007 - 22:40 #7
Det er super let !  hvis du har brugt alm gpo håndtering, så får du ingen problemer med at bruge det !

du kan se hvordan det ser ud her

http://www.edbvideo.dk/filer/GPMC.wmv
Avatar billede kold6000 Nybegynder
21. februar 2007 - 23:41 #8
Hvor får jeg fat i gpmc.
Skal det købes eller er det noget der "følger med" win 2003?
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2007 - 07:10 #9
hvis du går ind så du kan lave en gpo, kan du et sted øverst se blå skrift, "upgrade to gpmc"  som er et link til download af den.
Avatar billede screem_brille Novice
22. februar 2007 - 09:37 #10
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2007 - 00:10 #11
hvad finder du ud af ?
Avatar billede kold6000 Nybegynder
17. marts 2007 - 11:32 #12
Jeg beklager at jeg først vender tilbage nu, men har ikke haft tid pga. arbejde:
Jeg har installeret gmpc og fundet udaf følgende:

Default Domain policy - windows settings - security settings - account policies - kerberos policy.

Her stod der maximum lifetime for service ticket: 10 HOURS

Da vi møder ind på kontoret kl 08.00  hver morgen og vi bliver smidt af kl 18.00 passer det meget godt.

Jeg har ændret politikken til 14 timer istedet.
Jeg har ikke testet om det er det der går galt, men mener at det er et forsøg værd.

Hva mener eksperterne?
Avatar billede screem_brille Novice
17. marts 2007 - 11:57 #13
uden feedback ? der tror jeg ikke vi mener så meget ;) (der er det kun gæt vi laver)
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2007 - 16:06 #14
Det lyder lige umiddelbart som om at det var der problemet var, men det er kun dig der kan fortælle os om vi har ramt rigtigt.

hvis der er en begrænsning i hvornår brugeren må være logget på systemset, så anbefaler jeg at i bruger "logon hours" i stædet !
så kan i også lukke helt for at nogle bruger computerne i weekenden hvis der er et behov for det.

Glæder mig nu til at høre om det var her problemet lå ?

henrik
Avatar billede kold6000 Nybegynder
17. marts 2007 - 16:43 #15
Jeg vender selvfølgelig tilbage, så snart jeg har konstateret om det var der problemet lå begravet.
Avatar billede kold6000 Nybegynder
04. juni 2007 - 23:17 #16
ja, efter et stykke tid kan jeg konstatere at det var det der skulle til for at tingene til at virke.

SÅ, skal jeg bare have svar, så jeg kan honorere hjælpen :-)
Avatar billede screem_brille Novice
04. juni 2007 - 23:27 #17
hvad var fejlen så helt præcist ?
Avatar billede kold6000 Nybegynder
05. juni 2007 - 09:13 #18
Jeg beklager at jeg først vender tilbage nu, men har ikke haft tid pga. arbejde:
Jeg har installeret gmpc og fundet udaf følgende:

Default Domain policy - windows settings - security settings - account policies - kerberos policy.

Her stod der maximum lifetime for service ticket: 10 HOURS

Da vi møder ind på kontoret kl 08.00  hver morgen og vi bliver smidt af kl 18.00 passer det meget godt.

Jeg har ændret politikken til 14 timer istedet.