Avatar billede shah_khan Nybegynder
16. februar 2007 - 14:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Billige Printer til print på CD og DVD

Jeg leder efter en billige printer der kan printe på CD og DVD.

printeren skal være billige i pris og i drift.

qualiteten er ikke så afgørende.

Det er også ligemeget om patronerne er original eller kopi.

Vil gerne høre fra nogen der har erfaringer eller kender til sådan printer.
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. februar 2007 - 14:55 #1
Canons pixma prinere er et godt køb og hvis kvaliteten ikke har den stor betydning kan du køre med uorginalt blæk. Du bør dog se dig for når du vækger uorginalt blæl, da kvaliteten kan være svingende, her tænker jeg især på spild og holdbarhed.

med orginalbælg kan du udskrive ret mange CD'ere. ofte bruger pixma en patron for hver farve, hvilket billiggør udskiftningen af patroner da du så ikke smider en halvtom patron væk fordi den gule farve mangler. Holdbarheden af printene er også ret god med orginal blæk.
Avatar billede shah_khan Nybegynder
16. februar 2007 - 15:06 #2
tak bufferzone. Jeg er godt klar over holdbarheden af printer og printer patroner når det er originale.

det jeg leder efter er navn på en printer som er billige i pris og drift, og hvis nogen har god eller dårlige erfaringer med den.

man kan godt diskutere at hvis printer prisen er lav, så måske kan det godt betaler sig og tage chancen og kører med uoriginale pattroner. Der er stor forskelle på originale og uoriginale patron priser.
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. februar 2007 - 18:02 #3
Min søster har et firma hvor hun printer CD og DVD (og meget andet) og hun bruger canons pixma fordi de er billigst i drift når man printer meget og samtidig giveret meget flot resultat. Det kan godt være at du kan finde mindre hvis du ikke printer meget men ved et par 100 skiver om dagen så er canon pixma et godt valg
Avatar billede shah_khan Nybegynder
16. februar 2007 - 20:37 #4
Der er mange forskellige pixma printer fra canon. ved du hvilken bruger hun?
Jeg har ikke et firma og jeg skal ikke printer 100 CD eller DVD om dagen.
Jeg har set på nogle pixma printer som er ikke så dyret, men har nogen erfaringer med de pixma printer der findes på markedet lige nu? især med uoriginale patroner?
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. februar 2007 - 21:19 #5
Hun har et antal forskellige bl.a. 9500 (eller hedder den 9550 et ordentligt skrummel) så har hun et par 6600 D og et par ældre 4200 samt en bærbar pixma 90 der er en dyr løsning med små patroner og kun 2 af den, til gengæld er den bærbar og skriver imponerende sin størrelse til trods
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. februar 2007 - 21:20 #6
Jeg har kun læst om brug af uorginale patroner jeg bruger selv orginale og min søster også da kvalitet er vigtig for hende
Avatar billede shah_khan Nybegynder
25. februar 2007 - 17:40 #7
luk og sluk tid.

jeg tror, jeg køber canon pixma ip5200.