Avatar billede kimpolo Novice
16. februar 2007 - 00:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nogen nær Herning som kan teste bundkort ,ram og CPU ?

Jeg har lige købt ny bundkort Asrock 4CoreDual-VSTA og en socket 775 Intel Core 2 Duo 1,86 Ghz og 1024 mb DDR2 pc 667 Ram
Men efter jeg havde monteret det , kunne jeg ikke få billede på skærm og ingen beep under opstart, jeg har prøvet alt mulig , men jeg kan ikke få det til at virke. Jeg har så nu skiftet tilbage til den gamle bundkort igen.
Nå det jeg ville spørge om ,  Er der nogen i nærheden af Herning ,der kan/vil teste/kontrollere om det er bundkort eller CPU som ikke virker ?
Mvh.  Kim  fra Videbæk
Avatar billede cyberspace Nybegynder
16. februar 2007 - 08:16 #1
havde et lignende problem med min pc som jeg selv samlede. jeg prøvede at resette bios via jumper (Fandt ud af at det ikke var nok at pille batteri ud) - (jumper sidder ved batteri og skal lige flyttes så den resetter og så sættes tilbage Se evt. bundkkorts manual)

Dette løste mit skærm problem

Held og lykke
Avatar billede kimpolo Novice
16. februar 2007 - 12:39 #2
Ja det må jeg lige prøve , har godt nok skilt det hele ad igen

Nogen der ved hvad man som minimum skal have sat på bundkortet for at se bios  ?
grafikkort - ram - cpu- mere ?

Mvh.  Kim
Avatar billede huset Praktikant
16. februar 2007 - 12:45 #3
RAM, Processor, Grafikkort (hvis ikke du har onboard)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
16. februar 2007 - 13:13 #4
lige en ekstra bemærkning. Ja det er noget med at bios bliver "forvirret" over alt det nye HW og så går den i sort/ged men burde "vågne igen" efter bios reset via jumber.

God weekend
Avatar billede kimpolo Novice
16. februar 2007 - 13:23 #5
Jeg er lige ved at læse om Clear CMOS i manualen
Kan det passe man skal tage power kabel af og vente i 15 sekunder, og så jumpe de 2 pins i 5 sekunder  Ved ikke om jeg har forstået det korekt

Mvh.  Kim
Avatar billede kimpolo Novice
16. februar 2007 - 15:29 #6
Jeg kan ikke få liv i det nye hardware , har nu prøvet at jumpe clear cmos uden held
når jeg sætter støm til kører blæsere , men ingen beeplyd og bare sort skærm
Hvad gør man så ?
Sender delene tilbage som defekte, men jeg ved det jo ikke 100%

Mvh.  Kim
Avatar billede kimpolo Novice
17. februar 2007 - 19:24 #7
Jeg havde glemt det 4 polede strømstik ,så nu virker det
Jeg skal have tråden lukket så i må oprette et svar

Mvh. KimH
Avatar billede huset Praktikant
18. februar 2007 - 08:23 #8
----