Avatar billede wxnker Nybegynder
15. februar 2007 - 15:42 Der er 16 kommentarer

agp grafikkort primært til XP og Sims2

Jeg skal hjælpe min mor med at finde det bedste billige grafikkort som primært skal kunne køre SIMS 2 så godt som muligt.

Hun har en sempron 3000+ og 1024 MB Ram og IKKE PCI-e port men AGP x8!

Så er det jeg er i tvivl om hvad der er bedst

Antal RAM på kortet eller korttype/Ramtype?

Hvad ville være bedst af nedenstående:

1. Et kort med 256 MB, f. eks: Ati Radeon 9600XT, Ati X1300PRO, Geforce 6200A etc.

eller

2. Et kort med "kun" 128 MB men med GDDR3 RAM, f. eks: Geforce 6600 GE

Disse kort ligger i samme prislag men hvordan bør jeg prioritere? Husk at Geforce kortet med GDDR3 IKKE er et GT kort men et GE.
Avatar billede huset Praktikant
15. februar 2007 - 16:20 #1
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=245955

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=253478

Hverken RAM type eller korttype er vigtigt til Sims2. Et kort til 5-700 er alt nok
Avatar billede huset Praktikant
15. februar 2007 - 16:23 #2
Avatar billede huset Praktikant
15. februar 2007 - 16:31 #3
"Disse kort ligger i samme prislag men hvordan bør jeg prioritere? Husk at Geforce kortet med GDDR3 IKKE er et GT kort men et GE."

What??
Om kortet er med GDDR2 eller GDDR 3 er rygende ligegyldige i dit tilfælde ;D
Tjek da kravene til SIMS2 og se hvor lidt der skal til. Spiller det fint på en gammel spand med X600.
Avatar billede wxnker Nybegynder
15. februar 2007 - 16:33 #4
Jeg har kigget på EDBpriser og fundet løsningsmuligheder. Spørgsmålet er mere om hvorvidt jeg skal vælge et 128 MB kort med hurtigere RAM eller et 256 MB kort for at have mere RAM på GPU?

Jeg har f. eks overvejet GALAXY GeForce 6600 GE, men hvis et 6200A kort kan gøre det er det jo billigere.
Avatar billede wxnker Nybegynder
15. februar 2007 - 16:35 #5
Glemte at sige at hun pt kører med et Ati Radeon 9250 kort med 128 MB Ram. Det kører ok nok, men det har det med at "hoppe" ud til XP skrivebordet i ny og næ mens hun spiller.
Avatar billede wxnker Nybegynder
15. februar 2007 - 16:44 #6
Jeg har kigget på kravene til sims 2 og mig bekendt anbefaler EA games så meget GPU Ram som muligt ved processorer under 2 GHz.

Mit spørgsmål er skam blot om det kan køre bedre med et lidt bedre grafikkort. Husk at jeg på ingen måde er ekspert inden for grafikkort (det er defor jeg spørger her!) og det eneste jeg hæftede mig ved er at det kort jeg kiggede på hedder 6600 GE ikke 6600 GT.

Men udfra hvad du siger så kan hun jo lige så godt bare bruge det 128 MB Ati Radeon 9250 kort der sidder i maskinen fremfor at skifte til et geforce 6200A som vel ikke er den store forbedring.
Jeg skal så bare hitte ud af hvorfor det af og til hopper ud af spillet og viser skrivebord, hvorefter man så skal hoppe ind i sims 2 igen via taskbar.
Avatar billede huset Praktikant
15. februar 2007 - 17:19 #7
Jeg ville ikke smide 1000 efter en såkaldt budget maskine. Mange har problemer med SIMS2. Tjek evt om der er kommet en patch til spillet. Kender ikke swlv til SIMS2
Avatar billede c-holst Novice
15. februar 2007 - 20:21 #8
hvorfor den hopper ud af spillet kan være svart at finde ud af, men den slags kan ofte skyldes et problem der relaterer sig til grafikdriveren. ofte fordi der er gået kuk i et eller andet, men meget ofte fordi der er installeret en nyere driverversion, som ikke længere er helt kompatibel med ældre kort som fx dit.

kunne godt nok ikke lige finde driverarkivet hos ati længere,
men du kan prøve dette

genstart i fejlsikret
afinstaller den nuværende driver via tilføj fjern programmer
genstart normalt og installer den driver du vil bruge, du kunne prøve med den nyeste, eller den som fulgte med til kortet i sin tid
Avatar billede wxnker Nybegynder
15. februar 2007 - 22:19 #9
Takker for svarene huset og c-holst. Point?
Avatar billede huset Praktikant
16. februar 2007 - 08:32 #10
.....
Avatar billede c-holst Novice
16. februar 2007 - 09:35 #11
springer over, mit indlæg var kun tænkt som et suplement til hovedemnet, da jeg er overbevist om, at et nyt kort vil give et kraftigt løft til ydelsen
Avatar billede drgonzo Praktikant
16. februar 2007 - 09:36 #12
http://www.short-media.com/download.php?d=553  nyeste driver der virker med 9250 kortet, husk at slette de gamle drivere først som c-holst skriver. Hent nyeste patches som huset skriver
Avatar billede huset Praktikant
24. februar 2007 - 11:02 #13
Tid til feedback fra opretter??
Avatar billede huset Praktikant
11. marts 2007 - 08:08 #14
Kunne man forvente feedback eller afslutning her i den kommende fremtid??
Avatar billede c-holst Novice
23. maj 2007 - 22:10 #15
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. juni 2007 - 18:32 #16
Mon ikke det var en ide med noget feedback eller få afsluttet spm, vi hjælper ikke for sjov