Avatar billede escorpion Nybegynder
15. februar 2007 - 11:39 Der er 7 kommentarer

Uploade font til den besøgendes pc

Hey Eksperter!

Jeg sidder med en kringlet font der ikke er standard på alle pc´er.
Jeg vil gerne have, at når den besøgende på min hjemmeside, første gang loader min side, hvor der gerne skulle være en pre-loader, så uploades der denne specielle font til den besøgendes pc.

Er dette lovligt, og hvordan kan det evt. laves/programmeres?

Mvh
Me
Avatar billede hmortensen Nybegynder
15. februar 2007 - 11:43 #1
Det kan heldigvis ikke lade sig gøre. Du kan ikke bare smide filer på folks maskiner.

Hvis det er vigtigt at det er vist med en specifik font, så kan du lave et billede i stedet.
Avatar billede keysersoze Guru
15. februar 2007 - 11:57 #2
Som allerede sagt kan det heldigvis ikke lade sig gøre. Man kan snyde lidt og benytte noget der hedder WEFT III (søg evt på google) - det er bare en smule tungt at køre men så kan det lade sig gøre (omend projektet er stoppet af MS for år tilbage og vistnok kun understøttes af IE).
Avatar billede escorpion Nybegynder
15. februar 2007 - 12:00 #3
Okay. Ja jeg tænkte det nok.
Også selvom man giver den besøgende besked og mulighed for at trykke på en knap der så smider filen ned på det rigtige sted for fonte?
Avatar billede keysersoze Guru
15. februar 2007 - 12:08 #4
Du kan selvfølgelig sagtens give brugeren mulighed for at downloade en font (så længe den ikke er ulovlig og alt det der) - men spørgsmålet er så hvor mange der vil gøre det... jeg tvivler på at det vil være særlig mange :)
Avatar billede escorpion Nybegynder
15. februar 2007 - 12:17 #5
Ja det rigtig nok, men så er det jo bare at finde en af de stadard fonte der ligner mest, og sætte som nummer to i rækken. hvis brugeren så ikke downloader den så bruger de bare en der ligner...
Ved du evt. hvordan man sætter download "programmet" til, selv at lægge fonten ind det rigtige sted? altså i fontarkivet?
Avatar billede keysersoze Guru
15. februar 2007 - 13:01 #6
nej - men jeg ville gætte på at der skulle laves en decideret installer for at det kunne lade sig gøre (hvilket igen nok ville skræmme endnu flere).
Avatar billede keysersoze Guru
07. april 2007 - 16:39 #7
lukketid?