Avatar billede amx_dk Nybegynder
14. februar 2007 - 19:01 Der er 31 kommentarer

Netkort kan ikke finde router

Jeg har fået et problem med mit netkort.  Det har virket før men nu kan det ikke se routeren og komme på nettet.  Du kan se på dette billede hvad info. man får når man kører en test.
http://www.amx.dk/temp/error.jpg
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 19:07 #1
har du prøvet at fjerne og reinstallere kortet ?
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 19:07 #2
via enhedshåndtering
Avatar billede amx_dk Nybegynder
14. februar 2007 - 19:14 #3
jep. 2 gange
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 19:26 #4
tændt og slukket routeren ? evt nulstillet den ?
Avatar billede amx_dk Nybegynder
14. februar 2007 - 19:34 #5
har prøvet og reboot og tænde og slukke.  men ville være meget træt af og nulstille den.. den virker også fint hvis jeg bruger kabel.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. februar 2007 - 19:35 #6
genstart routeren..
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. februar 2007 - 19:37 #7
altså du har ingen mac-adresse..?

genstart routeren, derefter pc´en og vent....til serveren tildeler dig en mac-adresse, så er du på igen.O)
Avatar billede amx_dk Nybegynder
14. februar 2007 - 19:39 #8
normalt kan jeg fange et andet netværk.  men jeg får slet ikke nogen frem på listen nu
Avatar billede amx_dk Nybegynder
14. februar 2007 - 19:40 #9
mac adresse bruger man det på en pc?
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 19:50 #10
dit netkort lyder til at være defekt hvis du heller ikke kan finde nogen netværk.

og kortet har selvfølgelig en mac adresse, den er hardcoded ind i kortet, men sålænge intet netværk kan findes har det intet med mac adresser at gøre (og slet ikek når han sidder bag en router)
Avatar billede amx_dk Nybegynder
14. februar 2007 - 20:02 #11
netkortet fejler ikke noget.  det gamle virkede ikke. på samme måde som dette. så jeg købte et nyt. det der sidder i nu.  det skulle da være underligt hvis de begge havde samme fejl ik?
Avatar billede amx_dk Nybegynder
14. februar 2007 - 20:07 #12
kan det have noget med min firewall at gører?
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 20:09 #13
nej din firewall vil ikke spærre for at du kan få vist netværk under en søgning, hvad gjorde du inden fejlen opstod ? (og det må jo så være en windows fejl)
Avatar billede amx_dk Nybegynder
14. februar 2007 - 20:14 #14
min pc gik kold, og efter det virkede det ikke.  så ja, jeg tror også det er et windows bug!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. februar 2007 - 20:18 #15
sb må tag over, jeg hopper fra.!
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 20:19 #16
prøv i kør og skriv cmd (og tryk enter) i vinduet skriver du SFC /checknow (din install skive skal sidde i dit cd/dvd drev), så kontrolelres systemfiler, hjælper det ikek ville jeg forsøge en repair af windows.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. februar 2007 - 20:24 #17
fik mail aligevel.?
dooh...ja,!
ellers havde jeg ikke skrevet det.!
sory.

Det har sikkert intet med din pc at gøre, men med den server, du connecter til.
Som skal identificere dig, før du kan komme på, altså en mac-adresse.(= fysisk adresse)
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 20:32 #18
-bartfreak du har godt læst den ikke vil connecte til hans router ikke ? derved er det ligegyldigt hvad der måtte være på den anden side af routeren. (spørger skal få en IP fra sin roputer, om routeren så får en ip fra udvbyederen vides ikke, men på nuværende tidspunkt er det forbindelsen mellem computer og router der skal fixes)
Avatar billede amx_dk Nybegynder
14. februar 2007 - 20:37 #19
Ok, altså jeg kan køre forbindelse med kabel mellem min router og pc. men kan ikke gøre det trådløst.  hvis jeg kun køre med den trådløse forbindelse så er det eneste der virker i testen: loopback

http://www.amx.dk/temp/error.jpg

jeg har prøvet at kører det tjek du skrev, screem_brille, men det virker heller ikke. og jeg kan ikke få lov at repair forbindelsen
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 20:39 #20
?? jeg  har ikke skrevet noget om repair af forbindelsen, men repair af windows.
Avatar billede amx_dk Nybegynder
14. februar 2007 - 21:31 #21
ahhh, nooo hvordan gør man det.  skal det gøres helt fra bunden?
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 21:37 #22
Avatar billede halifax Nybegynder
15. februar 2007 - 03:16 #23
Når screem_brilles forslag om at køre tjek på systemfilerne ikke virker, er det fordi han giver forkert info ved at skrive "SFC /checknow"
Kommandoen hedder sfc /scannow

Har du under konfiguration af netkortet angivet Hent IP automatisk og tilsvarende for DNS.

Gå i en kommandoprompt (Start - Kør - skriv cmd) og se oplysningerne du får med kommandoen  ipconfig /all

Routeren skal tildele en IP adresse, og den viste IP for BÅDE Standardgateway OG DNS-servere skal være couterens IP adresse.

Avatar billede amx_dk Nybegynder
15. februar 2007 - 07:51 #24
hej nu har jeg prøvet at kører den rigtigt :-) det skete noget, men det virker stadigt ikke.  Netkortet er sat til at hente IP og DNS automatisk
Avatar billede amx_dk Nybegynder
15. februar 2007 - 09:35 #25
For god ordens skyld så virker det stadigt ikke.  og TDC kunne desværre ikke hjælpe
Avatar billede amx_dk Nybegynder
15. februar 2007 - 09:38 #26
Kan det skyldes noget i min bios?  mit bundkort er født med indbyttet netkort. det er dog ikke det jeg bruger nu.
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2007 - 09:47 #27
nej det sskyldes intet i din bios, du kan lige teste netkortet med en live disk http://www.knoppix.org/ (så kan vi kontrollere om kabel og netkort faktisk virker, eller det er en windows fejl)
Avatar billede amx_dk Nybegynder
15. februar 2007 - 14:06 #28
nu har jeg download det, og prøvet at kører det en gang. men har ingen ide om hvordan man bruger netværk i linux.  der er en masse indstillinger som man skal sætte. er dette ikke korrekt?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
02. marts 2007 - 14:18 #29
er du kommet frem til en løsning.?
Avatar billede screem_brille Novice
02. marts 2007 - 15:19 #30
du tester det ved at starte browseren og ser om du kan komme på nettet ?
Avatar billede halifax Nybegynder
06. marts 2007 - 02:14 #31
Den 14-02-2007 skriver du: "Ok, altså jeg kan køre forbindelse med kabel mellem min router og pc. men kan ikke gøre det trådløst."

Spørgsmål: Har du overhovedet haft det trådløse til at virke på noget tidspunkt?

Hvis svaret er Nej, kan det være fordi Wireless er disablet i routerens setup.
Løsning: gå i routerens setup (Konfiguration) og aktivér den trådløse del (med kabelforbindelse mellem pc og router)

Hvis svaret er Ja, det har virket med gl. netkort men det blev defekt.
En mulig årsag til at det nu heller ikke virker med nyt nerkort kan være, at det i routeren er angivet at der kun gives adgang via det trådløse fra en bestemt MAC-adresse - og at det er MAC-adressen på det gamle netkort. I så fald skal det rettes til MAC-adressen for det ny netkort.

Det var blot et par bud som du kan tjekke.  :-)